09013198364
گزارش کراس فیتگزارش هامقالات

مسابقات HYROX چیست و چگونه انجام می شود؟

0901319864

مسابقات HYROX، مسابقات ورزشی جدیدی است همه می توانند شرکت کنندگان، نه فقط ورزشکاران نخبه.

HYROX یک مسابقه ورزشی رقابتی برای همه افراد است. همیشه بدن‌های فیت در عکس های ورزشی و برند برجسته هستند. اما شعار HYROX «سری‌های جهانی تناسب اندام» است. این ورزش با مسابقات مردان آهنی و سایر مسابقات با موانع تفاوت دارد زیرا HYROX اهمیتی نمی‌دهد که یک فرد چقدر سابقه ورزشی دارد. به قول خودشان: “دنیا یک مسابقه تناسب اندام عالی را که برای هر بدنی طراحی کرده، نه فقط برای ورزشکاران نخبه”.

علاوه بر این که مسابقات HYROX برای همه آزاد است، هدف آن این است که مسابقات تناسب اندام داخل سالن رقابتی برای فصل زمستان باشد، فعالیتی که در آن هر کسی بتواند با خود یا هر کس دیگری در جهان رقابت کند.

اینجا مهم نیست در کجای زمین هستید، همان تمرین را انجام می دهید.

مسابقات HYROX چیست؟

این برند روشی هوشمندانه برای تقویت جامعه دارد: هرکسی بدون توجه به جایی که هست یک مسابقه را انجام می دهد.

در مسابقات HYROX همه در سرتاسر جهان در یک مسابقه، در یک مسیر مسابقه می‌دهند و هر رویداد HYROX میزبان حداکثر 3000 شرکت‌کننده در روز در یک سالن سرپوشیده است.

یک مسابقه HYROX از چه چیزی تشکیل می شود؟

هر مسابقه HYROX از سه مرحله ساده تشکیل شده است:

  • مرحله 1 | یک کیلومتر دویدن
  • مرحله 2 | یک تمرین کاربردی (فانکشیال)
  • مرحله 3 | مراحل 1 و 2 را 8 بار تکرار کردن.

خودشه. ورزشکاران نخبه HYROX زمان برگزاری مسابقات در حدود یک ساعت وقت دارند، بقیه معمولاً نود دقیقه یا بیشتر وقت دارند.

بنابراین استقامت در اینجا مطرح می شود: بعنی فقط خوب بودن در HIIT ممکن است برای حفظ فشار قلبی عروقی کافی نباشد.

این مسابقه ترکیبی از تناسب اندام استقامتی و عملکردی است که برای ورزشکاران، غیرورزشکاران و همه افراد در این بین قابل دستیابی است و در عین حال فضای رقابتی سایر مسابقات تناسب اندام مانند Tough Mudder، Spartan Race و Warrior Dash را حفظ می کند.

بخش تمرین عملکردی مسابقات ممکن است از رویدادی به رویداد دیگر متفاوت باشد، اما در اینجا چند نمونه از تمرینات آنها را لیست کرده ایم:

مثال 1 – “لوئیس”

  • تکرارهای نزولی برای پنج راند: 12، 10، 8، 6، 4
  • پرس سینه (با هر دور افزایش وزن)
  • کشش یا ردیف حلقه

مثال 2 – “شوالیه”

  • 30 دقیقه، تا حد امکان دور (AMRAP)
  • 1000 متر اسکی اِرگ
  • ردیف 1000 متر
  • 50 پرش براد برپی

همانطور که می بینید، تنوع زیادی در قسمت های غیر در حال اجرا وجود دارد. مسابقات HYROX ممکن است از حرکات پایه هالتر، کتل بل، دمبل، وزن بدن، توپ دیواری هم استفاده کند – کاملاً بر خلاف کراس فیت نیست، اما HYROX از وزنه برداری و حرکات تکنیکی تر اجتناب می کند.

بخش های HYROX

هنگام رقابت در مسابقات HYROX، یک ورزشکار می تواند هدف خود را انتخاب کند. چه بخواهد بهترین ورزشکار HYROX در جهان باشد و چه ارتقای بهترین امتیاز HYROX قبلی خود.

در طول هر رویداد، شرکت‌کنندگان از تراشه‌های زمان‌بندی استفاده می‌کنند تا زمان شخصی خود را برای اجرای مسابقه تعیین کنند. سپس این زمان با سایر ورزشکاران HYROX در رنکینگ جهانی اندازه گیری می شود.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

در اینجا بخش های HYROX آمده است:

  • HYROX انفرادی
  • HYROX دوبل
  • HYROX مردان
  • HYROX زنان
  • HYROX حرفه ای مردان
  • HYROX حرفه ای زنان

هر بخش به یازده گروه سنی تقسیم می شود که هر گروه شامل پنج سال (30-34، 35-39، و غیره) می شود، به جز برای 16-24 سال و 70+ سال. بخش حرفه ای شامل 20 ورزشکار برتر بر حسب زمان در هر گروه سنی است، در 65+ سال متوقف می شود. بخش‌های دونفره دارای نیمی از گروه‌های سنی هستند که هر کدام ده سال به ده سال فاصله دارد.

مسابقات HYROX و قهرمانی جهان

HYROX رویدادها را در سراسر جهان تقریباً هفتگی برگزار می کند و هزینه ورودی معمولاً بین 100 تا 130 دلار برای انفرادی و 160 تا 199 دلار برای دوبل است.

این پست را در اینستاگرام مشاهده کنید

پست به اشتراک گذاشته شده توسط HYROX Official (@hyroxworld)

جمع بندی

مسابقات HYROX یک سری مسابقات رقابتی تناسب اندام عملکردی جدید برای هر زمینه ورزشی است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد رویدادهای HYROX، به وب سایت آنها، HYROX.com مراجعه کنید. HYROX دارای شرکت‌های وابسته به باشگاه در سراسر جهان است، بنابراین شما این فرصت را دارید که قبل از شرکت در یک رویداد HYROX یکی از تمرین‌های آنها را امتحان کنید.

سوالات متداول

مسابقات HYROX چیست؟

HYROX یک مسابقه تناسب اندام داخل سالن است که در آن هر کسی می تواند با خود یا هر شخص دیگری در جهان رقابت کند. هر مسابقه شامل 8 دور دوی 1 کیلومتری و یک تمرین تناسب اندام کاربردی است.

مسابقات HYROX کجا برگزار می شود؟

رویدادهای HYROX در سراسر جهان برگزار می شود. هر رویداد در داخل سالن برگزار می شود و می تواند 3000 ورزشکار در روز با هم رقابت کنند.

چگونه در یک رویداد HYROX برنده شویم؟

برنده مسابقات HYROX با داشتن سریعترین زمان در یک گروه سنی مشخص می شود. زمان‌های رویداد توسط یک تراشه زمان‌بندی که توسط هر شرکت‌کننده استفاده می‌شود محاسبه می‌شود و سپس در بین سایر افراد در جهان که در آن بخش رقابت می‌کنند، رتبه‌بندی می‌شود.

برای HYROX چقدر باید تناسب داشته باشید؟

HYROX برای تمام سطوح و زمینه های تناسب اندام در نظر گرفته شده است. یک بخش “نخبگان” یا “حرفه ای” برای ورزشکاران برتر وجود دارد که برای کسب جایگاه در مسابقات جهانی رقابت می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفده =

دکمه بازگشت به بالا