09013198364
گزارش بدنسازیگزارش ها

نظر استیو واینبرگر در مورد بیگ رامی، سامسون داودا و اندرو جکد برای قهرمانی در مستر المپیا 2023

0901319864

مسابقه مستر المپیا 2023 کمتر از شش ماه دیگر برگزار می‌شود و استیو واینبرگر، سرداور IFBB را بر آن داشت تا درباره ترکیب احتمالی صحبت کند. در پادکست اخیر The Menace با دنیس جیمز، استیو واینبرگر آینده ممدو «بیگ رامی» السبای را ارزیابی کرد و مسیرهای پیروزی اندرو جکد و سامسون داودا را ترسیم کرد.

سال گذشته، مسابقات مستر المپیا، بخش آزاد مردان را تغییر داد. السبای علیرغم موقعیتش به عنوان یک قهرمان محبوب، نتوانست با موفقیت از عنوان خود دفاع کند. فینال ها در پی نبرد سه نفره هادی چوپان، درک لونسفورد و نیک واکر مشخص شدند. در نهایت کامل بودن هیکل چوپان گوی سبقت را از همه ربود. با توجه به اینکه هیولای توده‌ای دیگر تاج را در دست نداشت، پیروزی او بحث‌های آنلاین زیادی را برانگیخت در مورد اینکه بخش اپن مردان مستر المپیا به کدام سمت می‌رود.

از زمانی که رامی از اوج سقوط کرد، استیو واینبرگر در مورد اینکه چه اشتباهی برای قهرمان سابق رخ داده است، با مردم زیاد صحبت کرده است. به گفته واینبرگر، به نظر می‌رسید که ارمی روی صحنه از آسیب دیدگی رنج می‌برد، زیرا به نظر می‌رسید لت‌ها، کمر و بازوهای او جزئیات خود را از دست داده‌اند.

در ماه مارس 2023، رقبا در کلمبوس، اوهایو در آرنولد کلاسیک گرد هم آمدند. پس از کسب مقام پنجم در مسابقه المپیا در دسامبر گذشته، بیگ رامی مشتاق بازگشت بود. در حالی که بسیاری از ورزشکاران فکر می‌کردند که او بسته‌ای کامل را ارائه می‌دهد، داوران بار دیگر رامی را بیرون از سکو در رتبه چهارم دیدند. در همین حال، سامسون داودا لقب سی و پنجمین قهرمان آرنولد کلاسیک را به دست آورد.

نظر استیو واینبرگر در مورد بزرگان مستر المپیا

با این نفرات، طرفداران پرورش اندام منتظر مسابقه غیر قابل پیش بینی دیگری در مستر المپیا 2023 هستند. ورزشکاران هم به دنبال سهمیه خود برای این نمایش هستند و یا سهمیه را گرفته و در حال آماده سازی هستند. واینبرگر، که به عنوان یکی از شلوغ ترین داوران لیگ IFBB فعالیت می کند، در مورد بسیاری از مدعیان قهرمانی مسترالمپیا اطلاعاتی را ارائه داد.

واینبرگر ابتدا توضیح داد که ورزشکاران بر اساس فیزیک بدنی که در مسابقات قبلی داشته اند مورد قضاوت قرار نمی گیرند. وی گفته:

” آنها شاید سال پیش عالی به نظر رسیده اند، اما مهم این است که در آن تاریخ و در آن لحظه چه شکلی باشند. قبل معنی نداره به بیگ رامی نگاه کنید، ببینید در مسترالمپیا چه اتفاقی افتاده است، مهم نیست.

او توضیح داد که چوپان در سال 2021 در مقایسه با سال گذشته که کامل ترین پکیج بدنی خود را تا به امروز ارائه کرد، «مشکلات کمی» با فیزیک خود داشت.

در سال 2021 هادی چوپان در فیزیک بدنی اش چند مشکل داشت. او در سال 2021 بزرگ تر بود، اما در سال 2022 یک بسته کامل‌تر بود.

نظر استیو واینبرگر در مورد بیگ رامی

با توجه به دو اجرای اخیر رامی، استیو واینبرگر بر این باور است که بهتره این قهرمان مصری مدتی مرخصی بگیرد.  او اعتقاد ندارد رامی تمام شده است، اما شانه ها، بازوها و کمر قهرمان سابق نیاز به بهبود دارند. علاوه بر این، او تاکید کرد که پاهای بزرگ رامی با بقیه بدن او نامتناسب است.

او تمام هفته تمریناتش را اینجا بود. ما درست بعد از المپیا صحبتی داشتیم، حتی در همین هفته گذشته صحبت کردیم. من فکر می کنم او ممکن است صادقانه نیاز به استراحت داشته باشد و باید پاهایش را راحت بگذارد. پاهایش خیلی نامتناسب است. پشت او هنوز باید بالا بیاید و شانه ها و بازوهایش… به نظر می رسد که کمی باد کرده اند. او واقعاً در پیتسبورگ ظاهر خوبی نداشت.

دنیس جیمز گفته که رامی اخیراً پس از درمان با سلول های بنیادی مدتی استراحت کرده است. واینبرگر هم به رامی پیشنهاد کرد که در این مدت از رژیم غذایی و تمرینات «سخت» دوری کند.

چند هفته پیش هم، بیگ رامی پستی به اشتراک گذاشت که در حال تمرین «عصبانی» بود و تمرکز خود را بر بازگرداندن عنوان خود گذاشته است.

دنیس جیمز می گوید:

“از رامی پرسیدم “آیا امسال می‌خواهی مستر المپیا شرکت کنی؟” او گفت: “نمی‌دانم، باید تمرین را متوقف کنم، دو هفته دیگر تمرین را دوباره شروع می‌کنم” آن موقع خواهد دید که بدنش چگونه پاسخ می دهد.».

بیگ رامی

تمرینات بیگ رامی

واینبرگر پیشنهاد کرد:

«شاید او به استراحت نیاز داشته باشد. منظورم بیش از دو ماه است. زیرا اگر او اکنون برای مسترالمپیا آماده شود، چه چیزی خواهد داشت، سه ماه برای تمرین واقعی، و سپس باید رژیم غذایی خود را شروع کند.”

“او نمی تواند تمرینات را آسان بگیرد. او باید یک سال سخت تمرین کند. منظور من این نیست که کنار استخر بنشینم و یک مارگاریتا بخورم، منظورم این است که وارد باشگاه بشی و له شوی.”

اگرچه بسیاری از افراد فکر می‌کردند که رامی در آرنولد کلاسیک 2023 پیشرفت کرده بود، اما استیو گفت که رامی شبیه یا بدتر بود. مانند مستر المپیا، استیو فکر می‌کند که اندازه اندام رامی در اوهایو کوچک بود.

او واقعاً در آرنولد بهتر به نظر نمی رسید. من اینطور فکر نمی کنم، نه. واینبرگر گفت: بخش های متفاوتی بودند، اما سایز او ازکمتر شده بود. پاهای او همیشه بزرگ هستند. پاها هرگز برای رامی مشکلی ندارند. من در مورد بالاتنه او صحبت می کنم.”

استیو واینبرگر بر این باور است که این ورزش دیگر مستر المپیای مسلط دیگری مانند رونی کلمن را نخواهد دید.

«آن روزها تمام شد. من فکر نمی کنم که ما هرگز یک مستر المپیای هشت باری یا هفت باری یا حتی شش باری را ببینیم، ممکن است اشتباه کنم اما آن اعتقاد دارم. »

نظر استیو واینبرگر در مورد سامسون داودا و اندرو جکد

در نهایت، واینبرگر مسیرهای پیروزی مستر المپیا را برای سامسون داودا و اندرو جکد توصیف کرد. او پیش‌بینی کرد که داودا در ماه نوامبر با پیشرفت‌های پشتی به جمع سه نفر برتر خواهد رسید.

سامسون دائودا

او باید همین اندازه را حفظ کند، پشت را بهبود بخشد و آن را کمی سفت‌تر کند. او پتانسیل قهرمانی مستر المپیا را دارد. اگر او بین سه تیم اول نباشد، باید تعجب کنیم.»

واینبرگر اضافه کرد: «سامسون داودا به شرایطی برای ریکاوری بیشتر نیاز دارد. “همسترینگ عالی. شکل عالی او در پیتسبورگ شلخته نبود، بسیار خوب بود. مطمئناً، او اندام زیبا و ماهیچه های زیادی دارد.”

در مورد جکد، واینبرگر گفت که وقتی پایین تنه خود را بالا بیاورد در رقابت برای طلا خواهد بود.

اندرو جکد باید آن پاها را پر کند. او بدن خوبی دارد، اما باید نیمه پایینی او ساخته شود. اگر او پاهایی مثل رامی داشت، نمی دانم چه اتفاقی می افتاد. »

اندرو جکد علیرغم موفقیت اخیرش در لیگ حرفه ای IFBB، هنوز برای مسابقه مستر المپیا که در 2 تا 5 نوامبر در اورلاندو، فلوریدا برگزار می شود، دعوت نشده است. جکد در حال حاضر برای کسب سهمیه در تگزاس پرو 2023 در ماه آگوست آماده می شود.

نکته پایانی

مسابقه مستر المپیا پرورش اندام همیشه برای هواداران یک نمایش هیجان انگیز است، آنها مشتاقند ببینند آیا هادی چوپان می تواند از عنوان خود دفاع کند یا خیر. همانطور که استیو واینبرگر اشاره می‌کند، تبدیل شدن به قهرمان مستر المپیا کار آسانی نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا