09013198364
اخباراخبار پاورلیفتینگفیلم پاورلیفتینگ

رکورد چالش تام پلاتز یا همان تکرار اسکات

0901319864

پاورلیفتر معروف براندون گولچ، موفق شد رکورد 238 کیلویی تکرار اسکات را برای 21 تکرار کند تا با رکورد افسانه ای Quadfather در سال 1992 مطابقت داشته باشد.

چالش تام پلاتز مجموعه ای از حرکت اسکات شدید بود که در مارس 2023 انجام شد، دو ماه بعد توجه قابل توجهی را به خود جلب کرد. در 17 مارس، برادون گولچ، پاورلیفتر دسته 125 کیلوگرم و قهرمان ملی پاورلیفتینگ ایالات متحده آمریکا یک فیلم در اینستاگرام منتشر کرد که در آن 238 کیلوگرم (525 پوند) برای 21 تکرار اسکات زد.

گولچ زانوبند و کمربند وزنه برداری را به تن داشت. به نظر می رسید که هر تکرار در نشست مناسب بوده است، به این معنی که مفصل ران زیر مفصل زانو در پایین قرار دارد. ویدئوی اصلی را در زیر ببینید:

ست اسکات در ویدیوی بالا تلاش گولچ برای مطابقت با ست افسانه ای تام پلاتز که 23 تکرار بود که در یک مسابقه رو در رو در برابر دکتر فرد هتفیلد انجام شد. این شاهکار در طول مسابقات FIBO در اسن، آلمان، در سال 1992 در جایی که به عنوان “Squat-Off بزرگ آمریکایی” شناخته می شود، شکسته شد. هتفیلد، 238 کیلو را برای 11 تکرار اسکات زد.

در کتاب خود هتفیلد، به نام بدنسازی هاردکور، این دو نفر هنگام رویارویی در آلمان 120 کیلو وزن داشتند. پلاتز یک کمربند وزنه‌برداری می‌بست اما برای ست خود چیزی روی زانو نداشت و در هر تکرار به طور قابل توجهی پایین‌تر از حالت موازی می‌رفت.

تکرار اسکات یا اسکات آف

Squat-Off همچنین پلاتز و هتفیلد را در حال انجام حداکثر لیفت با وزنه‌های سنگین‌تر، در یک مسابقه انجام می‌دادند. کتاب هتفیلد بهترین وزنه پلاتز را 600 پوند نشان می‌دهد، در حالی که هتفیلد حداکثر وزن خود را 840 پوند نشان می‌دهد.

ویدیوی مجموعه افسانه‌ای 23 پلاتز را می‌توانید در زیر مشاهده کنید، برگرفته از کانال یوتیوب جوزف لینچ:

به گزارش اوپن پاورلیفتینگ، گولچ در شش مسابقه آخر خود در دسته 125 کیلوگرم شرکت کرد. او در مورد تمریناتی که قبل از ست اسکوات 21 تکراری خود انجام داده است، صحبت نکرده است.

این اولین باری نیست که یک پاورلیفتر تلاش می کند تا با ست اسکوات تاریخی «عقاب طلایی» برابری کند یا از آن پیشی بگیرد. جو سالیوان، رکورددار چند باره جهان، در سال 2022 تلاش خود را بانجام داد، اما فقط توانست 20 تکرار را به پایان برساند. از آنجایی که گولچ نسبتاً جوان است و تنها دو تکرار با پلاتز فاصله دارد، احتمالاً این موضوع مهم است که چه زمانی، و نه اگر، اگر به تلاش خود ادامه دهد، او از 23 تکرار بیشتر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − سه =

دکمه بازگشت به بالا