09013198364
اخباراخبار پاورلیفتینگفیلم پاورلیفتینگفیلم مسابقاتگزارش پاورلیفتینگ

مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 2023

0901319864

مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 2023 در کشور مالزی طی روزهای 20 لغایت 27 آبان ماه با حضور نمایندگان کشورمان در رده های سنی مختلف و دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

در پایان این رقابت ها تیم ملی پاورلیفتینگ کشورمان که با نام و یاد شهید سپهبد صیاد شیرازی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شده بودند، در میان 20 کشور آسیایی صاحب 14 طلا، 12 نقره، 10 برنز شدند.

همچنین تیم ملی بزرگسالان مردان ایران در رده بندی تیمی با 44 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی آسیا رسید. سنگاپور با 45 امتیاز قهرمان شد و مالزی با 41 امتیاز در رده سوم آسیا قرار گرفت.  

اما ملی پوشان پاورلیفتینگ ایران در بخش پیشکسوتان(مستر یک) به عنوان قهرمانی مسابقات آسیایی دست یافتند. 

در بخش بانوان هم که ایران برای نخستین بار دو نماینده در بخش بزرگسالان داشت، با کسب دو عنوان نایب قهرمانی در رده دهم آسیا قرار گرفت.

در پایان مسابقات همچنین مهدی طهماسبی، دارنده مدال طلای دسته 93 کیلوگرم به عنوان دومین ورزشکار برتر مسابقات انتخاب شد.

مرادنیا روی سکوی سوم آسیا ایستاد

محمد مرادنیا در پایان رقابت های دسته 120- کیلوگرم، با رکورد 851 کیلوگرم به مدال برنز مجموع دست یافت.

در روز پایانی مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 2023 در کشور مالزی، محمد مرادنیا در دسته 120- کیلوگرم بزرگسالان به مصاف رقبای خود رفت. 

ملی پوش کشورمان در اسکوات با رکورد 341 کیلوگرم به مدال نقره، در پرس سینه با رکورد 190 کیلوگرم به مدال برنز و در ددلیفت با رکورد 320 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. 

مرادنیا در مجموع رکورد 851 کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد و روی سکوی سوم آسیا ایستاد. ورزشکارانی از کشورهای چین تایپه و قزاقستان روی سکوهای اول و دوم مجموع قرار گرفتند. 

علیرضا رضایی هم قهرمان آسیا شد

در ادامه مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 2023 در کشور مالزی، علیرضا رضایی و حسین بهبهانی در دسته 105 کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفتند.

علیرضا رضایی با رکورد 321.5 کیلوگرم در اسکوات به مدال طلا دست یافت و رکورد آسیا را شکست. او همچنین در حرکت پرس سینه با 205 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد. رضایی در ددلیفت نیز رکورد 285 کیلوگرم را بر جای گذاشت تا در مجموع با رکورد 811.5 کیلوگرم به مدال طلای آسیا دست یافت و روی سکوی نخست دسته 105 کیلوگرم ایستاد. 

همچنین در این دسته حسین بهبهانی دیگر ملی پوش کشورمان با رکوردهای 290 اسکوات، 160 کیلوگرم پرس سینه، 310 کیلوگرم ددلیفت و 760 کیلوگرم به کار خود در این دسته پایان داد. بهبهانی توانست در ددلیفت به مدال برنز آسیا دست پیدا کند. 

مهدی طهماسبی با اقتدار قهرمان آسیا شد

مهدی طهماسبی با درخشش در هر سه حرکت سه مدال طلا کسب کرد و در مجموع حرکات نیز به مدال طلای دسته 93 کیلوگرم پاورلیفتینگ آسیا دست یافت.

در ادامه مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 2023 مالزی، مهدی طهماسبی امروز در دسته 93 کیلوگرم بزرگسالان به مصاف رقبای خود رفت. 

طهماسبی که سال گذشته هم مدال طلای آسیا را کسب کرده بود، با آمادگی کامل برای دفاع از عنوان قهرمانی خود وارد میدان شد و با رکوردهای 295 کیلوگرم در اسکوات، 195 کیلوگرم در پرس سینه و 317.5 کیلوگرم در ددلیفت در هر سه حرکت جایگاه نخست دسته 93 کیلوگرم را از آن خود کرد و به مدال طلا رسید.

اما ملی پوش 93 کیلوگرم پاورلیفتینگ ایران در مجموع با 807.5 کیلوگرم در جایگاه نخست آسیا قرار گرفت و روی سکوی قهرمانی ایستاد.

مهرداد ظفری برنزی شد

مهرداد ظفری به مدال برنز مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در دسته 59 کیلوگرم بزرگسالان دست یافت.

در ادامه مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 2023 در کشور مالزی، امروز با شروع رقابت های رده سنی بزرگسالان مهرداد ظفری در دسته وزنی 59 کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت.

در پایان یک رقابت سنگین و نفس گیر، مهرداد ظفری به مدال برنز مجموع دست یافت و روی سکوی سوم آسیا ایستاد.

ظفری در این مسابقه با 10 ورزشکار دیگر رقابت می کرد که در پایان با رکوردهای 200 کیلوگرم اسکوات، 127.5 پرس سینه و 225 کیلوگرم ددلیفت به کار خود پایان داد. ظفری در مجموع با 552.5 کیلوگرم در رده سوم جدول دسته 59 کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا ایستاد.

ورزشکارانی از کشورهای مالزی و سریلانکا به عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی دسته 59 کیلوگرم دست یافتند.

درخشش بانوان پاورلیفتینگ ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

در روز چهارم مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا، شهلا قهرمانی و الهام سلیمیان به عناوین نایب قهرمانی اوزان 69 و 76 کیلوگرم بانوان دست یافتند.

در ادامه مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 2023 در کشور مالزی، امروز شهلا قهرمانی در دسته 69 کیلوگرم و الهام سلیمیان در دسته 76 کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفتند. 

شهلا قهرمانی که با 8 ورزشکار از کشورهای آسیایی رقابت می کرد، در حرکت اسکوات با رکورد 167.5 کیلوگرم به مدال طلا رسید. ملی پوشان بانوان کشورمان در حرکت پرس سینه دسته 69 کیلوگرم رکورد 82.5 کیلوگرم را ثبت کرد. همچنین قهرمانی در ددلیفت وزنه 175 کیلوگرمی را مهار کرد تا در مجموع با رکورد 425 کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره مسابقات آسیایی دست پیدا کند. در رقابت های این دسته ورزشکار قزاقستانی به مقام نخست و ورزشکاری از سنگاپور به عنوان سومی دست یافتند. 

الهام سلیمیان در دسته 76 کیلوگرم با مهار وزنه 165 کیلوگرمی در حرکت اسکوات کار خود را آغاز کرد. او در حرکت پرس سینه با رکورد 97.5 کیلوگرم به مدال نقره رسید. سلیمیان در یک رقابت میلیمتری در حرکت ددلیفت وزنه 192.5 کیلوگرم را به درستی مهار کرد تا در مجموع با رکورد 455 کیلوگرم روی سکوی نایب قهرمانی آسیا بایستد و مدال نقره را بر گردن بیاویزد. در این دسته ورزشکار فیلیپینی قهرمان شد و نماینده سنگاپور در رده سوم قرار گرفت. 

بدین ترتیب پرونده تیم ملی بانوان پاورلیفتینگ در اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا با سه نماینده بسته شد. فاطمه نایب مهدی در رده سنی پیشکسوتان و الهام سلیمیان و شهلا قهرمانی در بخش بزرگسالان به عناوین نایب قهرمانی دست یافتند و با سه مدال نقره مجموع کارنامه قابل قبولی را به نام خود ثبت کردند. 

جواد جوادی فر اولین طلایی مجموع آسیا

جواد جوادی فر موفق به کسب مدال طلای مجموع دسته 120 کیلوگرم مستر یک(پیشکسوتان) مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا شد.

در ادامه مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 2023 در مالزی، امروز رقابت های اوزان مختلف در رده سنی پیشکسوتان پیگیری شد. نمایندگان کشورمان در اوزان 83، 93، 105 و 120 کیلوگرم رده سنی مستر یک به مصاف رقبای خود رفتند و موفق به کسب مدال های رنگارنگ شدند.

اولین مدال طلای مجموع کاروان پاورلیفتینگ ایران در مسابقات آسیایی 2023 مالزی هم توسط جواد جوادی فر به ثبت رسید. 

در ادامه نتایج کامل ملی پوشان کشورمان در مسابقات رده سنی مستر یک را مشاهده می کنید: 

فرهمند ابوطالب در دسته 83 کیلوگرم به مدال برنز حرکت اسکوات دست پیدا کرد.

یارعلی در دسته 93 کیلوگرم مدال طلای حرکت پرس سینه را به ارمغان آورد.

مهدی دولتشاهی در دسته 105 کیلوگرم به مدال نقره پرس سینه، برنز اسکوات، برنز ددلیفت و برنز مجموع رسید.

عباس اسلامی در دسته 120 کیلوگرم به نقره اسکوات، برنز ددلیفت و برنز مجموع دست یافت.

جواد جوادی فر ستاره تیم ایران در رده سنی پیشکسوتان بود و در دسته 120 کیلوگرم به مدال طلای اسکوات، پرس سینه و ددلیفت دست پیدا کرد و مدال طلای مجموع آسیا را به نام ایران ثبت کرد. او در حرکت اسکوات نیز با مهار وزنه 303 کیلوگرمی رکورد آسیا را جابجا کرد. 

حامد مرتضوی نایب قهرمان جوانان آسیا شد

حامد مرتضوی با کسب اولین مدال طلای پاورلیفتینگ ایران در آسیا در حرکت اسکوات، در مجموع به عنوان نایب قهرمانی دسته 105 کیلوگرم جوانان دست یافت.

در روز سوم مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در کشور مالزی، حامد مرتضوی، ملی پوش کشورمان در دسته 105 کیلوگرم جوانان رقابت کرد. 

مرتضوی در حرکت اسکوات با 290 کیلوگرم بالاتر از رقبا ایستاد و اولین مدال طلای ایران در مسابقات آسیایی 2023 را کسب کرد. ملی پوش پاورلیفتینگ ایران در حرکت پرس سینه 160 کیلوگرم را مهار کرد و موفق به کسب مدال نشد. او در حرکت ددلیفت با رکورد 305 کیلوگرم به مدال برنز دست پیدا کرد. 

حامد مرتضوی در مجموع با رکورد 755 کیلوگرم به عنوان نایب قهرمانی آسیا و مدال نقره دست یافت و به کار خود پایان داد. ورزشکاری از کشور ویتنام به عنوان قهرمانی این وزن رسید. 

قراب در جایگاه ششم آسیا ایستاد

در ادامه روز نخست مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 2023 در کشور مالزی، علی قراب در دسته 66 کیلوگرم رده سنی نوجوانان به مصاف رقبای خود رفت.

ملی پوش نوجوان کشورمان با رکوردهای 170 کیلوگرم اسکوات، 92.5 کیلوگرم پرس سینه، 185 کیلوگرم ددلیفت و 447.5 کیلوگرم در مجموع در رده ششم آسیا ایستاد.

علی غراب

فاطمه نایب مهدی، نایب قهرمان آسیا شد

فاطمه نایب مهدی به مدال نقره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در رده سنی پیشکسوتان رسید.

مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 2023 از صبح روز 21 آذر در کشور مالزی آغاز شد و فاطمه نایب مهدی به عنوان اولین نماینده ایران به مصاف رقبای خود رفت.

این بانوی ملی پوش ایران در رده سنی مستر یک (پیشکسوتان) رقابت کرد و در پایان موفق شد سه مدال نقره در حرکات اسکوات، پرس سینه و ددلیفت دست پیدا کند و در مجموع هم به عنوان نایب قهرمانی آسیا برسد.

فاطمه نایب مهدی

فاطمه نایب مهدی 100 کیلوگرم در اسکوات، 60 کیلوگرم در پرس سینه، 145 کیلوگرم در ددلیفت و 305 کیلوگرم در مجموع به نام خود ثبت کرد و بعد از ورزشکاری از کشور هند به مدال نقره آسیا دست یافت.

برنامه مسابقات ملی پوشان پاورلیفتینگ ایران

برنامه رقابت ملی پوشان پاورلیفتینگ کشورمان در مسابقات آسیایی 2023 مالزی به شرح زیر است:

 سه شنبه، 21 آذر:

فاطمه نایب مهدی، دسته ۷۶ کیلوگرم مستر یک بانوان

علی غراب، دسته ۶۶ کیلوگرم نوجوانان

 پنج شنبه، 23 آذر:

حامد مرتضوی، دسته ۱۰۵ جوانان

رضا مصطفایی نژاد – ابوطالب فرهمند – حسین صفری، دسته ۷۴ و ۸۳ کیلوگرم مستر یک

کامران یارعلی – مهدی دولتشاهی – جواد جوادیفر – عباس اسلامی، دسته ۹۳ و ۱۲۰ کیلوگرم مستر یک

 جمعه، 24 آذر:

شهلا قهرمانی – الهام سلیمیان، دسته ۶۹ و ۷۶ کیلوگرم بزرگسالان بانوان

 شنبه، 25 آذر:

مهرداد ظفری، دسته ۵۹ کیلوگرم بزرگسالان آقایان

 یکشنبه، 26 آذر:

مهدی طهماسبی، دسته 93 کیلوگرم بزرگسالان آقایان

علیرضا رضایی – حسین علاف بهبهانی، دسته 105 کیلوگرم بزرگسالان آقایان

 دوشنبه، 27 آذر:

محمد مرادنیا، دسته 120 کیلوگرم بزرگسالان آقایان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا