09013198364
اخبارپاراوزنه‌برداری

نتایج مسابقات پاراوزنه‌برداری پاراآسیایی هانگژو

0901319864

مسابقات پاراوزنه‌برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از روز دو شنبه اول آبان ماه 1402 در شهر هانگژو چین آغاز شد. تیم پاراوزنه‌برداری ایران در این رقابت‌ها با ترکیب کامل شرکت کرده است.

ترکیب تیم پاراوزنه برداری ایران

روح‌الله رستمی، علی‌اکبر غریب‌شاهی، احمد امین‌زاده، محسن بختیار، امیر جعفری، سیدحامد صلحی‌پور، مهدی صیادی، سیدیوسف یوسفی، نادر مرادی و سامان رضی

نتایج دسته 59 کیلوگرم پاراآسیایی هانگژو

در روز نخست مسابقات پاراوزنه‌برداری پاراآسیایی رقابت‌های دسته ۵۹ کیلوگرم در گروه A برگزار شد که طی آن محسن بختیار و سیدیوسف یوسفی به رقابت با هفت حریف خود پرداختند و در پایان مدال‌های نقره و برنز را از آن ایران کردند.

در این رقابت محسن بختیار در حرکت اول وزنه ۱۸۴ کیلوگرم و در حرکت دوم وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم نشد و پس از وزنه‌بردار چینی به مدال نقره رسید.

برای حرکت سوم هم وزنه‌بردار چینی درخواست وزنه ۱۹۷ کیلوگرمی داشت اما موفق به مهار آن نشد و اگر بختیار در حرکت سوم موفق بود مدال طلا را از آن خود می‌کرد.

سیدیوسف یوسفی نیز ابتدا وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی را مهار کرد و پس از آن در مهار وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی هم موفق شد. یوسفی با وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی در حرکت سوم خود، مدال برنز را بر گردن آویخت.

نتایج دسته 65 کیلوگرم پاراآسیایی هانگژو

در ادامه روز نخست رقابت‌های پاراوزنه‌برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی عصر امروز سه‌شنبه مسابقات دسته ۶۵ کیلوگرم برگزار شد و طی آن امیر جعفری به رقابت با ۵ حریف خود پرداخت.

جعفری که برای رسیدن به مدال طلا رقیب سرسختی از کشور میزبان را پیش رو داشت، در حرکت اول خود وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم نیز وزنه ۱۹۳ کیلوگرم را بالای سر برد. او برای حرکت سوم وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را انتخاب کرد و با مهار آن مدال نقره خود را قطعی کرد.

این در حالی بود که وزنه‌بردار چینی در حرکت اول خود وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را مهار و مدال طلای خود را قطعی کرد. وی در حرکت دوم ۲۱۲ و در حرکت سوم ۲۱۸ کیلوگرم را مهار کرد و طلایی شد.

نتایج دسته 72 کیلوگرم پاراآسیایی هانگژو

در دومین روز رقابت‌های پاراوزنه برداری چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی نادر مرادی از کسب مدال بازماند.

مرادی در دسته منهای 72 کیلوگرم ابتدا وزنه ۲۰۳ کیلوگرم را بالای سر برد اما در دو تلاش دیگر برای مهار وزنه های ۲۰۸ و ۲۰۹ کیلوگرمی ناکام ماند.

در این این دسته پدیده مالزیایی، بونائو آناک گاستین، با مهار وزنه ۲۳۰ کیلوگرمی به مدال طلا رسید. پنگ هو از چین با ۲۰۸ کیلوگرم به مدال نقره رسید و بهزاد جمیلوف از ازبکستان با ۲۰۴ کیلوگرم سوم شد. رقابت‌های پاراوزنه برداری در سالن XSC در حال برگزاری است.

نتایج دسته 80 کیلوگرم پاراآسیایی هانگژو

پاراوزنه برداری هانگژو دسته 80 کیلو - وزنش

در دسته ۸۰ کیلوگرم روح‌الله رستمی قهرمان جهان و دارنده نشان طلای المپیک ۲۰۲۰ توکیو نماینده ایران بود که در پایان به نشان نقره رسید. رستمی که برای رسیدن به سکوی نخست جدال سختی را با نماینده میزبان داشت در نهایت به عنوان دوم بسنده کرد.

روح‌الله رستمی در دسته ۸۰ کیلوگرم پاراوزنه‌برداری با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

در رقابت های این دسته نماینده چین ۲۳۸ کیلوگرم را مهار و به مدال طلا رسید اما رستمی در مهار وزنه ۲۴۲ کیلوگرم که رکورد جهان هم به شمار می‌رفت ناکام ماند تا به مدال نقره قناعت کند.

نتایج دسته 107 کیلوگرم پاراآسیایی هانگژو

در روز پنجم از چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و در رقابت‌های پاراوزنه‌برداری، در وزن ۱۰۷ کیلوگرم، علی‌اکبر غریب شاهی و سامان رضی به روی تخته رفتند که سهم این ۲ وزنه‌بردار کشورمان یک مدال طلا برای غریب‌شاهی همراه با رکورد ‌شکنی و یک مدال برنز برای رضی بود.

غریب‌شاهی موفق شد در اولین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلوگرم را مهار کند. در حرکت دوم، وی وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را نتوانست مهار کند.در حرکت سوم غریب شاهی وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را درخواست داد و موفق به مهارش شد تا به مدال طلا برسد و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را بشکند.

سامان رضی نیز وزنه ۲۲۰ را در حرکت اول ثبت کرد. وی در حرکت دوم وزنه ۲۲۵ را ثبت کرد.

رضی در حرکت سوم وزنه ۲۳۵ کیلوگرم را مهار کرد و موفق به کسب مدال برنز شد.

نتایج دسته 107+ کیلوگرم پاراآسیایی هانگژو

مدال‌های طلا و نقره دسته فوق سنگین پاراوزنه‌برداری چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به نمایندگان ایران رسید.

احمد امین‌زاده در دسته فوق‌سنگین با مهار وزنه ۲۶۶ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسید. مهدی صیادی نیز با مهار وزنه ۲۴۴ کیلوگرمی، نقره‌ای شد.

جمیل الشبلی از اردن هم با مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرم سوم شد. شبلی مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را در کارنامه دارد و در گذشته یکی از رقبای سیامند رحمان به شمار می‌رفت.

مهار وزنه ۲۶۶ کیلوگرم توسط امین‌زاده امید ایران را برای بازپس‌گیری سکوی دسته فوق سنگین پارالمپیک افزایش داده است.

مهدیه محمدیان-وزنش

نتایج دسته 55 کیلوگرم زنان پاراآسیایی هانگژو

نخستین مدال تاریخ پاراوزنه‌برداری بانوان در بازی‌های پاراآسیایی

مهدیه محمدیان در رقابت‌های پاراوزنه‌برداری دسته منهای ۵۵ کیلوگرم بازی‌های پاراآسیایی با مهار وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی به مدال برنز رسید.

در این دسته جینپینگ ژیائو از چین با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مدال طلا رسید. مسلمه نورالدینووا از ازبکستان با مهار وزنه ۱۰۷ کیلوگرمی نقره گرفت.

در این دسته هشت پاراوزنه‌بردار با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این نخستین مدال تاریخ پاراوزنه‌برداری بانوان ایران در همه مسابقات بین‌المللی است.

محمدیان پس از کسب این مدال تاریخی ابراز امیدواری کرد در پارالمپیک پاریس به درخشش مجدد بپردازد.

زهرا آقایی - هانگژو - وزنش

نتایج دسته 73 کیلوگرم زنان پاراآسیایی هانگژو

در روز دوم رقابت‌های پاراوزنه برداری سیده زینب یعقوبی و زهرا آقایی، دو بانوی کشورمان در دسته ۷۳- کیلوگرم به روی تخته رفتند که زهرا آقایی با مهار وزنه ۱۱۴ کیلوگرم عنوان سوم را به دست آورد.

او در حرکت اول ۱۱۴ کیلوگرم را ثبت کرد اما در حرکت دوم و سوم در مهار ۱۲۲ کیلوگرم موفق نبود و با رکورد ۱۱۴ کیلوگرم سوم شد. ژئولی‌لی از چین با ۱۳۱ کیلوگرم قهرمان و وزنه بردار قزاقستان با مهار وزنه ۱۱۹ کیلوگرم نایب قهرمان شدند.

لی لی از چین در حرکت چهارم به رکورد آسیا که با ۱۳۸ کیلوگرم در اختیار خودش بود حمله کرد اما نتوانست وزنه ۱۳۹ کیلوگرم را مهار کند.

سیده زینب یعقوبی دیگر وزنه بردار کشورمان در این دسته هم در ابتدا رکورد ۱۰۵ کیلوگرم را ثبت کرد اما در مهار وزنه های ۱۱۳ و ۱۱۶ کیلوگرم موفق نبود و با وزنه ۱۰۵ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت.

در روز نخست این رقابت‌ها مهدیه محمدیان در دسته ۵۵- کیلوگرم با رکورد ۱۰۵ کیلوگرم سوم شد و نخستین مدال بانوان پاراوزنه برداری را در بازی های پاراآسیایی به دست آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا