09013198364
اخباراخبار قویترین مردانفیلم پاورلیفتینگفیلم قویترین مردان

چالش تام پلاتز اینبار توسط قوی ترین مرد جهان، میچل هوپر شکسته شد.

0901319864

میچل هوپر قوی ترین مرد جهان سال 2023 تمرینات هوازی خوبی دارد به همین دلیل توانست چالش تام پلاتز را بشکند.

در سال 1992 در نمایشگاه FIBO در اسن، آلمان، تام پلاتز، بدنساز، 525 پوند (240 کیلو) را برای 23 تکرار در یک چالش اسکات رو در رو در برابر دکتر فرد هتفیلد، که 11 تکرار را متوقف کرد، در چیزی که اکنون به عنوان “آمریکایی بزرگ” شناخته می شود، چمباتمه زد. اسکات آف.” از آن زمان، ورزشکاران قدرتی تلاش کرده‌اند تا با ست نمادین 23 تکراری پلاتز مطابقت یا فراتر بروند.

در تاریخ 23 مه 2023، میچل هوپر کانادایی، قوی ترین مرد جهان (WSM) در سال 2023 چالش تام پلاتز اسکات را پذیرفت و با موفقیت به برتری دست یافت. هوپر در صفحه اینستاگرام خود فیلمی را منتشر کرد که در آن 525 پوند (240 کیلو) را برای 24 تکرار متمادی اسکات زد.

قهرمان WSM در مورد چالش تام پلاتز فکری صریح داشت که در توضیح پست خود بیان کرد:

بد نیست.

چطور رکورد تام پلاتز شکسته شد

هوپر برای این چالش یک کمربند و زانوبند بسته و در 10 تکرار اول با هر حرکت را زیر یک ثانیه زد. پس از رسیدن به بالای 10 حرکت، او قبل از بریس زدن، کمی مکث کرد تا نفس خود را حفظ کند و تکرارهای 11 تا 15 را ادامه داد.

در تکرار 18، پاهای هوپر به طرز مشهودی می لرزید و می دانست که هدف بیش از 23 تکرار است. با وجود تنفس سنگین‌تر بین تکرارها، سرعت انجام هر تکرار تقریباً با تکرارهای قبلی یکسان بود. تکرارهای 22 و 23 نشان دادند که هوپر در واقع در حال مبارزه است.

هوپر پس از رسیدن به تکرار بیست و سوم، لرزش بدنش داشت و تلاش کرد تا حرکت بیست و چهارم را انجام دهد ورکورد پلاتز در سال 1992 را بشکند. هوپر خواست تکرار 25 را انجام داد، اما لحظه ای که سعی کرد بلند شود، حرکت او متوقف شد. او اجازه داد هالتر روی تکیه گاه های ایمنی در کنار قفسه اسکات بیفتد.

ست اسکوات فوق العاده هوپر گواهی بر این است که چرا او WSM فعلی است. قدرت و ظرفیت قلبی مورد نیاز برای دستیابی به این تعداد تکرار در سطح جهانی است. حالا پاهای هوپر احتمالاً به زمان ریکاوری قابل توجهی نیاز دارند. علاوه بر این، نمایش هوپر گواهی بر این است که پلاتز در سال 92 چقدر قوی بود و چرا چالش تام پلاتز یک آزمون آستانه برای قوی ترین ورزشکاران روی کره زمین است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا