09013198364
اخباراخبار وزنه برداریگزارش وزنه برداری

وزنه برداری 76 سهمیه المپیک 2024 پاریس از دست داد.

0901319864

وزنه برداری بیشترین کاهش سهمیه ورزشکاران را در بین تمام مسابقات ورزشی بازی های المپیک 2024 پاریس را دارد.

روز 7 دسامبر 2020، هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC) برنامه بازی های المپیک 2024 پاریس را تصویب کرد. علاوه بر این، آنها سهمیه ورزشکاران برای کل بازی های المپیک را روی 10500 نفر در کل ورزش ها تنظیم کردند. این عدد کاهش 592 نفری در مقایسه با بازی‌های المپیک 2020 توکیو را همراه داشت. مجموع سهمیه ورزشکاران در المپیک 2020 توکیو 11092 نفر بود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی IOC، وزنه برداری ورزشی بود که بیشترین کاهش سهمیه ورزشکاران را به خود اختصاص داد. برای بازی‌های المپیک 2020 توکیو، وزنه‌برداری 196 ورزشکار در زنان و مردان به دست آورده بود. برای بازی های المپیک 2024 پاریس، وزنه برداری در مجموع سهمیه 120 سهمیه زنان و مردان دارد. این سهمیه برای پنج دسته وزنی زنان و پنج دسته وزنی مردان بطور مساوی تقسیم خواهد شد.

اگر چه کاهش ها برای 28 رشته ورزشی مختلف، اعمال شد، اما این کاهش 76 سهمیه، دومین کاهش پی در پی در سهمیه ورزشکاران رشته وزنه برداری در المپیک است. در بازی های المپیک 2016 ریو، وزنه برداری دارای سهمیه 260 سهمیه بود.

این تغییرات علاوه بر اعلام اصلاحات برابری جنسیتی که در بازی‌های المپیک 2024 پاریس به طور مساوی بر اساس جنسیت تقسیم خواهد شد برای اضافه کردن ورزش‌های المپیکی جدید، مانند بریک دنس، هم انجام شد.

وزنه برداری در بازی های المپیک 2024

فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) “رده های وزنی خاص را در سه ماهه چهارم سال 2021” نهایی کرد که طی آن اوزان المپیکی وزنه برداری به شرح زیر خواهند بود:

اوزان زناناوزان مردان
49 کیلو61 کیلو
59 کیلو73 کیلو
71 کیلو89 کیلو
81 کیلو102 کیلو
81+ کیلو102+ کیلو

جایگاه وزنه برداری در برنامه بازی های المپیک 2024 پاریس همچنان در معرض بررسی مداوم کمیته بین المللی المپیک قرار دارد.

آشفتگی در فدراسیون بین المللی وزنه برداری

فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) از زمان تغییر رئیس سابق اش، دکتر تاماس آیان، دچار آشفتگی شده است. آیان توسط مستند آلمانی The Lord of the Lifters به فساد مالی و دوپینگ متهم شد. بسیاری از مسائل دیگر هم توسط تحقیقات بعدی توسط پروفسور ریچارد مک لارن در گزارش بعدی تأیید شد. اما برخی کارشناسان آن را کودتا علیه وزنه برداری می دانند.

دکتر آیان استعفا داد و مسئولیت‌هایش به رئیس موقت اورسولا پاپاندرآ محول شد. با این حال، هیئت اجرایی آن زمان IWF به دلیل ناتوانی او را در میان شرایط بحث برانگیز برکنار کرد و Intarat Yodbangtoey از تایلند را جایگزین او کرد. دو روز بعد از این انتخاب یودبانگتویی به همراه دکتر مایکل ایرانی این سمت را تا انتخابات برعهده داشتند.

کمیته بین المللی المپیک گفت که آنها عمیقا نگران یافته های گزارش مک لارن هستند و اگر اصلاحات قابل توجه و کافی در مدیریت IWF انجام نشود، جایگاه وزنه برداری را به عنوان بخشی از برنامه المپیک تهدید کرده است. علیرغم تغییرات مکرر مدیدیت، برخی از اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است، ایجاد مجدد کمیسیون ضد دوپینگ، کمیسیون ورزشکاران IWF و کمیسیون مستقل انضباطی و اخلاقی IWF است.

حالا ریاست فدراسیون بین المللی وزنه برداری در دستان محمد جلود از عراق است و کسی نمی داند این فرد که با لابی عربی به این سمت رسیده واقعا می تواند وزنه برداری را نجات دهد یا خیر.

کمیته بین المللی المپیک: شرایط ورود مجدد وزنه برداری به بازی های المپیک 2028

وزنه برداری در فهرست اولیه برنامه بازی های المپیک 2028 لس آنجلس، بر اساس اعلامیه 9 دسامبر 2021 در وب سایت کمیته بین المللی المپیک (IOC) گنجانده نشد.

بر اساس یک خبر در 17 دسامبر 2021 توسط وزنه برداری ایالات متحده آمریکا (USAW) به نمایندگی از مدیر اجرایی فیل اندروز، مدیر روابط بین الملل اورسولا پاپاندرآ و رئیس هیئت مدیره پائولا آراندا، مسیر ورود مجدد وزنه برداری به المپیک 2028 شامل چهار شرط است که توسط IOC ارائه شده است:

شرایط IOC برای گنجاندن وزنه برداری در برنامه المپیک 2028 لس آنجلس

تثبیت مدیریت IWF، که در حال حاضر انجام شده است.
تغییر و تأیید قوانین IWF، معیارهای واجد شرایط بودن یا اعمال معیارهای مذکور کاهش نخواهد یافت.
بدون تاخیر بیشتر در انتخابات IWF.
یک سیستم صلاحیت المپیک برای پاریس 2024 که تاریخچه دوپینگ هر کشور و سهمیه های موجود برای هر کشور را در نظر می گیرد.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا