09013198364
اخباراخبار وزنه برداریفیلم وزنه برداری
موضوعات داغ

میرمصطفی جوادی نفر سوم دسته 89 کیلو مردان آسیا شد.

0901319864

درآغاز ششمین روز از مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا که در شهر جنجو کره جنوبی برگزار می شود و در دسته 89 کیلو مردان قهرمانی آسیا میرمصطفی جوادی نماینده کشورمان جایگاه سوم مسابقات را کسب کرد. نمایندگان چین با رکوردشکنی جهان در رده های اول و دوم ایستاد.

نتایج دسته 89 کیلو مردان قهرمانی آسیا 2023

  • نفره اول – لی دائین از چین با رکورد 180یکضرب – 216 کیلو دوضرب – 396 کیلو مجموع
  • نفره دوم – تائو تیان از چین با رکورد 165 کیلو یکضرب – 222 کیلو دوضرب – 387 کیلو مجموع
  • نفر سوم – میرمصطفی جوادی از ایران با رکورد 154 کیلو یکضرب – 205 کیلو دوضرب – 359 کیلو مجموع

عملکرد کیانوش رستمی در دسته ۸۹ کیلوگرم

کیانوش رستمی که حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را در راس مهمترین برنامه‌های خود قرار داده در نخستین حرکت یکضرب خود موفق به مهار وزنه ۱۶۵کیلوگرمی شد. انتخاب دوم کادر فنی برای دارنده مدال طلای المپیک ریو وزنه ۱۷۲ کیلوگرم بود که رستمی نتوانست آن را مهار کند.

تلاش سوم کیانوش برای مهار این وزنه نتیجه‌ای در برنداشت تا دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن با کسب عنوان چهارم در حرکت یکضرب به کار خود پایان دهد.

رستمی که در جریان رقابت‌های حرکت یکضرب دچار مصدومیت از ناحیه ناحیه زانو شده بود رقابت‌های دوضرب را با وزنه ۱۸۶ کیلوگرم آغاز کرد. وی با مهار این وزنه موفق به ثبت مهار مجموع شد. تلاش دوم کیانوش رستمی برای مهار وزنه ۲۰۷ کیلوگرم ناموفق بود. رستمی در تلاش سوم نیز مغلوب این وزنه شد تا با مجموع ۳۵۱ کیلوگرم در این دسته به کار خود پایان دهد.

کیانوش در دوضرب به عنوان یازدهم و در مجموع در جایگاه هشتم قرار گرفت.

عملکرد میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم

میرمصطفی جوادی که با کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ ازبکستان به وزنه‌برداری ایران و جهان معرفی شد در حرکت یکضرب دسته ۸۹ کیلگرم ابتدا وزنه‌ ۱۵۴ کیلوگرمی را مهار کرد و در ادامه موفق شد بر وزنه ۱۵۹ کیلوگرمی غلبه کند.

جوادی که در مسابقات قهرمانی آسیا سال ۲۰۲۱ ازبکستان مدال برنز کسب کرده بود در حرکت سوم نتوانست وزنه ۱۶۳ کیلوگرم را مهار کند تا با قرار گرفتن در جایگاه هشتم این دسته به کار خود در حرکت یکضرب پایان دهد.

ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم ایران در نخستین حرکت دوضرب خود وزنه ۱۹۷ کیلوگرمی را مهار کرد تا وارد جدول مجموع رقابت‌ها شود. جوادی برای ماندن در جدول گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس باید در این رقابت‌ها به رکورد مجموع می‌رسید. جوادی که در دومین تلاش خود مشکلی برای مهار وزنه ۲۰۵ کیلوگرمی نداشت به جمع مدعیان کسب مدال دوضرب و مجموع رسید.

کادر فنی تیم ملی برای حرکت سوم جوادی درخواست وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی را دادند که وی در مهار آن ناموفق بود. جوادی با ثبت رکورد مجموع ۳۶۴ کیلوگرم به عنوان سوم دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی آسیا رسید.

رکوردشکنی لی‌دایین و تائو تیان در دسته 89 کیلو گرم

در یکضرب رقابت‌های دسته ۸۹ کیلوگرم لی‌ دایین با مهار وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی به مدال طلا رسید. لی دایین در حرکت دوم یکضرب با مهار وزنه ۱۷۶ کیلوگرم رکورد آسیا در این دسته به نام خود ثبت کرد و در ادامه موفق شد وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی را مهار کند تا رکورددار جهان در دسته ۸۹ کیلوگرم لقب گیرد. رکوردشکنی لی دایین در حالی بود که کیانوش رستمی و تیان تائو چینی دارندگان مدال جهان و المپیک در این دسته حضور داشتند.

لی دایین با مهار وزنه ۲۱۶ کیلوگرم در دوضرب ضمن کسب مدال نقره رکورد مجموع جهان را با رکورد ۳۹۶ کیلوگرم به نام خود کرد. رکورد این دسته ۳۹۵ کیلوگرم و در اختیار کارلوس ناسار بلغاری بود.

تیان تائو با مهار وزنه ۲۲۲ کیلوگرم به مدال طلا حرکت دوضرب رسید و رکورد دوضرب جهان را نیز به نام خود کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =

دکمه بازگشت به بالا