09013198364
اخبار وزنه برداریگزارش وزنه برداری

تغییرات گسترده IWF در قوانین هویت جنسی وزنه برداران

0901319864

هیئت اجرایی IWF این حرکت را یک “تصمیم مهم” برای آینده فدراسیون بین المللی وزنه برداری می داند. در حالی که تقریبا یک سال تا آغاز بازی های المپیک 2024 پاریس باقی مانده است، فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) تغییرات بزرگ و چشمگیری در ساختار این ورزش را اعلام کرد. طبق سندی که در 8 آگوست 2023 منتشر شد، IWF ایجاد یک بخش جدید جنسیت باز (بدون هویت جنسی وزنه برداران) در رقابت های وزنه برداری را تایید کرده است.

این حرکت در بحبوحه یک سری به روز رسانی های دیگر در مورد چگونگی تعیین شرایط رقابتی توسط IWF برای وزنه برداران «غیر جنسیتی» که مایل به شرکت در رویدادهای مورد تایید IWF هستند، انجام می شود. به نظر می‌رسد IWF محدودیت‌های واجدین شرایط خود را برای بخش‌های مردان و زنان تشدید می‌کند، در همین حال بخش جدید جنسیت آزاد را به عنوان مسیری برای ورزشکاران «غیر جنسیتی» ارائه داده است.

این بخش چیزی است که IWF در یک بخش خبری در 07 آگوست، «سیاست به‌روزرسانی شده هویت جنسیتی» نامید، که در آن فدراسیون بین المللی وزنه برداری تعدادی دیگر از تغییرات بوروکراتیک متمرکز بر ورزشکاران را شرح داد.

برای دانلود فایل قوانین جدید هویت جنسی وزنه برداران کلیک کنید

چه چیزی در IWF در حال تغییر است؟

این خط مشی گسترده، پارامترهای به روز شده IWF را برای بخش های مردان و زنان و همچنین دسته بندی جنسیت باز جدید مشخص می کند. توجه داشته باشید که این به‌روزرسانی‌های خط‌مشی «فقط برای ورزشکارانی اعمال می‌شود که در مسابقات داخلی، قاره‌ای یا بین‌المللی که توسط [IWF] میزبانی یا تأیید شده‌اند، شرکت می‌کنند».

در اینجا شرایط به روز شده واجد شرایط بودن برای هر سه رده وزنه برداری رقابتی آمده است:

مسابقات زنان برای ورزشکارانی است که به شرح زیر هستند:

  • “یک ورزشکار با استایل زن.”
  • “کسانی که در بدو تولد به آنها جنسیت زن اختصاص داده شده است (ممکن است شامل غیر باینری، DSD [تفاوت در رشد جنسی]، [یا] اینترسکس [ورزشکاران] باشد.)”
  • آن دسته از ورزشکاران زن ترنس که قبل از اتمام بلوغ، انتقال هورمونی را کامل می کنند.

مسابقات مردان برای ورزشکارانی است که به شرح زیر هستند:

  • “یک ورزشکار با استایل مرد.”
  • “کسانی که در بدو تولد به آنها مرد اختصاص داده شده است (ممکن است شامل غیر باینری، DSD، [یا] اینترسکس [ورزشکاران] باشد.)”
  • آن دسته از ورزشکاران ترنس مرد که تغییر هورمونی را قبل از اتمام بلوغ کامل می کنند.

رویدادها و مسابقات جنسیتی وزنه برداری:

  • این رویدادها برای ورزشکارانی متفاوت غیر استایل جنسی، بین‌جنسیتی، آن‌هایی که به عنوان جنسیتی که با جنسیت تولد تعیین‌شده‌شان مطابقت ندارد، [و] ورزشکاران DSD هستند.»
  • « مردان و زنان نمی‌توانند در دسته «جنسیت باز» شرکت کنند.»

این تغییرات به طور موثر محدودیت‌ها را برای ورزشکاران تراجنسیتی، غیر باینری، اینترسکس یا DSD که می‌خواهند در بخش‌های مردان یا زنان رقابت کنند، تشدید می‌کند.

پیش از این، IWF معیارهای واجد شرایط بودن خود را در مورد ورزشکاران تراجنسیتی با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هماهنگ کرده بود، و  تصریح شد که ورزشکار سطوح خاصی از تستوسترون سرم را حفظ کند.

علاوه بر این، این سند معیارهای جنسیتی جدید را مشخص می کند. برای واجد شرایط بودن برای هر مسابقه IWF، یک ورزشکار باید این شرایط را داشته باشد. توجه داشته باشید که شرایط زیر فهرست کامل الزامات برای هر هویت جنسیتی را تشکیل نمی دهد:

سیسجندر

“یک ورزشکار همیشه ممکن است با عنوان جنسیت تولد ورزشکار ثبت نام کند.”

“باید به سطوح هورمون پذیرفته شده WADA برای ورزشکاران سیس جندر پایبند باشد.”

غیر باینری

“ورزشکاری که به عنوان غیر باینری معرفی می شود اما می خواهد در رده جنسیتی که در بدو تولد تعیین شده است شرکت کند، در صورت رعایت شرایط واجد شرایط بودن مجاز است.”

ترنسجندر مرد به زن (MTF)

“[ورزشکار] باید قبل از اتمام بلوغ، انتقال هورمونی را تکمیل کند تا بتواند در رده سیس-زنانه شرکت کند.”

او باید یک اظهارنامه کتبی و امضا شده توسط متخصص غدد، به شکلی که برای کمیته جنسیت رضایت بخش صادر شده باشد، ارائه دهد که هویت جنسی او زن است.

او باید به رضایت کمیته جنسیت (در مورد توازن احتمالات)، مطابق با قوانین، نشان دهد که غلظت تستوسترون در سرم او کمتر از 2.5 نانومول در لیتر به طور مداوم برای مدت حداقل 12 ماه بوده است. طبق قوانین IOC

ترنسجندر زن به مرد (FTM)

یک ورزشکار مرد تراجنسیتی برای واجد شرایط بودن برای شرکت در رده سیس-مرد در مسابقات IWF، باید یک اعلامیه کتبی و امضا شده توسط متخصص غدد، به شکلی که برای کمیته جنسیت رضایت بخش باشد، ارائه دهد که هویت جنسیتی او مرد است.

هنگامی که یک ورزشکار هورمون درمانی را شروع می کند، باید اسناد هورمون درمانی و سطح تستوسترون خود را حداقل 1 ماه قبل از هر رویدادی که توسط IWF در آن شرکت می کند برای ارزیابی به کمیته جنسیت IWF ارسال کند.

اگر مشخص شود که سطح هورمون آندروژنی او بیش از استاندارد بین المللی پذیرفته شده برای درمان تراجنسیتی است، صلاحیت ورزشکار برای مسابقات ممکن است به حالت تعلیق درآید. تا زمانی که مشخص شود سطح هورمون آندروژنیک در محدوده استاندارد پذیرفته شده بین المللی برای درمان تراجنسیتی ها در محدوده استاندارد پذیرفته شده بین المللی باشد. حداقل 12 ماه.”

تفاوت در رشد جنسی (DSD)

“[ارزیابی صلاحیت] به صورت موردی خواهد بود.”

یک متخصص معتبر (معمولاً یک متخصص غدد) برای ارزیابی و ارائه گزارشی در مورد تشخیص (در صورت امکان) و تعیین هورمون(های فعال) غالب مورد نیاز است.

«پزشک ناظر فرد نیز ملزم به ارائه نظر پزشکی در مورد ویژگی‌های جنسیتی غالب است که توسط فرد نشان داده می‌شود. برای تعیین دسته مسابقه توسط کمیته فرعی جنسیت IWF بررسی می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا