09013198364
اخبار وزنه برداری

وزنه برداری روسیه مسابقات المپیک 2024 پاریس را از دست داد.

0901319864

وزنه برداران روسیه پس از از دست دادن ضرب الاجل حضور در مسابقات گزینشی المپیک، از برنامه وزنه برداری پاریس 2024 خارج شدند.

فدراسیون بین المللی وزنه برداری (IWF) امروز اعلام کرد وزنه برداران روسیه در برنامه مقدماتی بازی های المپیک سال پاریس 2024 حضور نخواهند داشت.

IWF در بیانیه ای گفت: «تا پایان مهلت تعیین شده (15 مه 2023) هیچ اظهارنامه امضا شده ای از ورزشکاران یا پرسنل با پاسپورت روسی دریافت نشد.

بنا بر اعلام IWF گروهی متشکل از 13 ورزشکار با پاسپورت بلاروس ثبت نام و تائید شده اند. اما هیچ کس از روسیه مدارک اعلامی از جمله تعهدنامه را تا آخرین مهلت IWF در روز دوشنبه (15 مه) ارسال نکرده است.

هیئت اجرایی IWF امروز قبل از انتشار فهرست ورزشکاران فردی (AIN) که واجد شرایط شرکت در جایزه بزرگ IWF در هاوانا، کوبا، از 8 تا 18 ژوئن هستند، تشکیل جلسه داد.

وزنه بردارانی که تا پایان مسابقات گزینشی در آوریل 2024 ، نتوانند در حداقل پنج مسابقه شرکت کنند، نمی توانند در المپیک پاریس 2024 حضور یابند.

اعتراض روسیه به فدراسیون بین المللی وزنه برداری

هفته گذشته روسیه به شدت به شرایط تحمیل شده توسط IWF واکنش نشان داد و پس از سپری شدن مهلت مقرر، نامه ای به هیئت حاکمه ارسال کرد. در این نامه اعلام شده “به زودی” پس از مشورت با ورزشکاران و برگزاری جلسه هیئت مدیره فدراسیون ملی، پاسخ خواهد داد.

ماکسیم آگاپیتوف، رئیس فدراسیون وزنه برداری روسیه، مدعی شد که شرایط تحمیل شده توسط IWF بر اساس توصیه های کمیته بین المللی المپیک (IOC) و مشابه شرایط سایر ورزش ها “تبعیض آمیز” و علیه منشور المپیک است.

این ممکن است اشاره ای به جریمه های معوق روسیه بوده باشد.

به ازای هر تخلف دوپینگ که توسط آژانس بین‌المللی تست (ITA) بسته می‌شود، یک جریمه 5000 دلاری به IWF پرداخت می‌شود.

سابقه محرومیت وزنه برداری روسیه

تحقیقات طولانی مدت درباره دوپینگ تاریخی در روسیه توسط آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) با تمرکز بر آزمایشگاه مسکو، تاکنون منجر به تحریم یا تعلیق موقت ده ها وزنه بردار روسی شده است.

پنج نفر از آنها هفته گذشته مشخص شدند، از جمله دیمیتری کلوکوف دارنده مدال نقره پکن در سال 2008. 19 پرونده دیگر در حال پیگیری است.

آگاپیتوف همچنین گفته مخالف این موضوع است که ورزشکارانش تحت بررسی قرار بگیرند که آیا آنها از جنگ در اوکراین حمایت کرده اند یا خیر.

وی گفت: «علاوه بر تبعیض آشکار، همه ورزشکاران ما بلافاصله به عنوان مجرم ثبت شدند که دائماً (معرض) نوعی «تحقیق» خواهند بود.

براساس تصمیم IWF ورزشکارانی که واجد شرایط هستند باید با یک لباس خاکستری بدون طرح یا آرم رقابت کنند و به عنوان یک نفر خنثی بلند شوند.

روسیه در ریو 2016 از وزنه برداری محروم شد. در بازی های تاخیری 2020 به دو مکان محدود شد و اکنون از پاریس 2024 خارج است.

در لندن 2012 همه مدال‌های روس‌ها به جز یک مدال – نقره تاتیانا کاشیرینا – از دست رفت.

هنگامی که نمونه های ذخیره شده در سال 2016 مجددا مورد آزمایش قرار گرفتند، مثبت شدند و ورزشکاران رد صلاحیت شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا