09013198364
گزارش بدنسازیمقالات

آیا خالکوبی در بدنسازی مجاز است؟

0901319864

مسابقات بدنسازی یعنی نشان دادن بدن برای جلب توجه داوران و تماشاگران. شما در مورد کوچکترین چیزها مانند خطوط ماهیچه ها، ژنتیک، چربی بدن، آکنه و غیره داوری می شوید. بنابراین، این باعث می‌شود که بیشتر مردم به این فکر کنند که آیا بدنسازان می‌توانند خالکوبی کنند یا خیر؟ اصلا خالکوبی در بدنسازی مجاز است یا خیر؟

آیا بدنسازان می توانند خالکوبی کنند؟

بطور خلاصه هیچ مقرراتی در IFBB برای محدود کردن استفاده از خالکوبی وجود ندارد و بسیاری از بدنسازان خالکوبی دارند. با این حال، بسیاری از بدنسازان در مسابقات سطح بالا مانند مستر المپیا خالکوبی ندارند. زیرا خالکوبی می تواند برخی از جزئیات ریز بدن را که در مسابقات باعث پیروزی می شوند را پنهان کند.

بیایید کمی عمیق تر به این موضوع بپردازیم و به این سوال پاسخی عمیق بدهیم: آیا بدنسازان می توانند خالکوبی کنند یا خیر.

خالکوبی در مسابقات پرورش اندام و بدنسازی

هیچ مقرراتی در IFBB برای منع خالکوبی وجود ندارد. بنابراین، از نظر قوانین و مقررات، هیچ مانعی که خالکوبی را ممنوع کند وجود ندارد.

IFBB فدراسیون بین المللی بدنسازی و تناسب اندام است و اکثر مسابقات بدنسازی را در سراسر جهان برگزار می کند. اکنون، در بالاترین سطح مدیریت بدنسازی، هیچ قانونی وجود ندارد که به طور خاص خالکوبی روی بدن را ممنوع کند.

این به این معنی است که اگر خالکوبی دارید، مجاز به رقابت و شرکت در مسابقات هستید. اما فقط به این دلیل که چیزی قانونی است به این معنی هم نیست که باید آن را انجام دهید.

پس تفاوت اینجاست. “قانون” بدنسازی می گوید که خالکوبی مجاز است، اما ممکن است کار درستی نباشد. در بسیاری از مسابقات هنگامی که نیاز به شکستن تساوی بین دو شرکت کننده است، داوران خالکوبی را به عنوان یک ویژگی “بد” می بینند. این مسابقات IFBB را هم شامل می شود

گزیده ای قوانین از کتاب داوری IFBB مرتبط با موضوع ما:

داور باید به دنبال رنگ پوست خوب با عدم وجود اسکارهای جراحی یا دیگر، لکه ها، آکنه یا خالکوبی باشد تا IFBB آنها را به عنوان لک پوست، موهای مرتب، پاهای خوش فرم و انگشتان پا در نظر بگیرد. هنگامی که در انتخاب دو یا چند رقیب که به نظر می رسد در یک سطح هستند مشکل دارید، داور باید به دنبال ایراداتی در جنبه های ذکر شده در بالا باشد که به تمایز بین رقبا کمک می کند.

اساساً، آنها می گویند، “اگر نیاز به شکست رقابت دارید، از شرکت کننده بدون آکنه، خالکوبی یا زخم حمایت کنید”.

نظر هر داور بدنسازی متفاوت است

در حالی که دستورالعمل های رسمی IFBB مخالف خالکوبی نیست، اما  فقط در “تئوری” است. در دنیای واقعی قضاوت در یک مسابقه بدنسازی، این بستگی به این دارد که داوران تا چه حد در مورد خالکوبی ها تعصب دارند.

به عنوان مثال، اگر در منطقه‌ای هستید که دارای فرهنگی است که روی خالکوبی بدنظر هستند (دانمارک، ژاپن، کره)، داوران ممکن است به خاطر داشتن آن‌ها نسبت به شما سخت‌گیرتر عمل کنند.

در همین حال، اگر در فرهنگی هستید که واقعاً به خالکوبی اهمیت نمی دهد (میامی بیچ، فلوردیا، لس آنجلس) ممکن است خوش شانس هم باشید.

باز هم بستگی به قضات و تعصب آنها دارد. طبق قانون داوران قرار نیست از تعصب شخصی خود استفاده کنند، این فقط ماهیت «قضاوت» است. پیدا کردن یک داور کاملاً بی طرف عملاً غیرممکن است.

سایت وزنش

وضعیت هر مسابقه بدنسازی متفاوت است

هر مسابقه بدنسازی کمی متفاوت از بقیه است.

به عنوان مثال، برخی مسابقات بدنسازی ممکن است خالکوبی را به طور کامل ممنوع کنند، در حالی که برخی از مسابقات ممکن است به داوران بگویند که خالکوبی را به عنوان “نکته منفی” تلقی نکنند.

در نهایت، این بستگی به این دارد که در چه مسابقاتی قصد رقابت دارید. اگر فقط قصد شرکت در یک مسابقه بدنسازی محلی در شهر را دارید که آزادانه اجازه خالکوبی را می دهد، دستورالعمل های IFBB برای شما مهم نیست.

بنابراین، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به کتاب راهنمای مسابقات خود بروید و ببینید که سیاست‌های آن‌ها چیست.

جزئیات در مسابقات بدنسازی

خالکوبی همچنین جزئیات مهمی را در عضلات بدنساز پنهان می کند که می تواند امتیاز آنها را از دست بدهید. یکی از مهم‌ترین دلایلی که بدنسازان خالکوبی نمی‌کنند این است که جزئیات مهمی را در عضلات خود پنهان نکند.

مسابقات بدنسازی فوق العاده سخت است. کوچکترین چیز می تواند باعث شود که شما از رتبه اول به آخر سقوط کنید.

بخشی از مشکل خالکوبی ها این است که می توانند مهمترین جزئیات را در عضلات بدنساز پنهان کنند و امتیاز آنها را از دست بدهند.

به عنوان مثال، یکی از مهمترین بخش های مسابقات بدنسازی، امتیاز دادن به پشت بدنساز است. عضلات و لات‌ها به سختی رشد می‌کنند و جزئی‌تر می‌شوند، اما بخش بزرگی از بدن بدنسازان را تشکیل می‌دهند.

نکته خوب در مورد عضلات پشت این است که می توانند بسیار دقیق باشند. یک پشت بزرگ دارای خطوط، نقش و غیره است. و کوچکترین چیزها می تواند پشت یک شرکت کننده را بهتر از دیگری کند.

حال، اگر آنها روی پشت خود خالکوبی داشته باشند، می تواند این خطوط کوچک، نقش ها و جزئیات را پنهان کند. این به این دلیل است که داوران دورتر هستند و جوهر سیاه می تواند به طور جدی همه چیز را زیر آن نورهای روشن پنهان کند.

هر چه سطح رقابت بزرگتر باشد خالکوبی کمتر می شود.

برخی از بدنسازان خالکوبی دارند، اما هر چه سطح رقابت بزرگتر باشد خالکوبی کمتر می شود.

اگر به بسیاری از مسابقات سطح پائین نگاه کنید، درصد زیادی از بدنسازان آنجا خالکوبی می‌کنند. اما، با بالا رفتن سطح و نگاه کردن به مسابقات بزرگتر، این تعداد ناگهان کاهش می یابد.

به عنوان مثال، تا به امروز یک قهرمان مستر المپیا وجود نداشته که خالکوبی داشته باشد. (برخی از قهرمانان مستر المپیا بعد از قهرمانی خالکوبی کرده اند)

برخی از بدنسازان در لیگ های بزرگ خالکوبی های ریز و ریز داشته اند که حتی اگر با آنها زندگی هم کنید به سختی می توانید متوجه شوید.

آیا ورزشکاران مسابقات بیکینی مجاز به خالکوبی هستند؟

تقریباً تمام مسابقات بیکینی به رقبای اجازه می دهد تا خالکوبی کنند. خبر خوب؟ آره! اما سوال اصلی این است: آیا خالکوبی های شما بر امتیاز شما تأثیر می گذارد؟ یا به خاطر آنها امتیاز از دست خواهید داد؟

از منظر داوری، خالکوبی نباید بر امتیاز تأثیر بگذارد، اگر چیزی در قوانین خلاف آنها وجود نداشته باشد. با این حال ممکن است به این سادگی نباشد.

چگونه خالکوبی می تواند بر قضاوت تأثیر بگذارد

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

برخی از خالکوبی ها ممکن است تقارن کلی بدن شما را تحت تاثیر قرار دهند، به خصوص خالکوبی های بزرگ در یک طرف بدن. ممکن است مستقیماً علامت گذاری نشوید، اما با توجه به زمان کمی که داوران باید به هر رقیب نگاه کنند، ممکن است قضاوت در مورد تقارن بدن شما کمی دشوارتر شود.

اکثر قوانین مسابقه شامل اهدافی مانند: زیبایی، ظاهر کلی آرایشی، میزان فتوژنیک بودن شما، رنگ پوست و جذابیت فیزیکی است. آیا خالکوبی روی این موارد تاثیر دارد؟ ممکن است به اندازه و محل خالکوبی خاص و ترجیحات شخصی داور بستگی داشته باشد.

برخی از فدراسیون ها به خالکوبی ها چراغ سبز نشان می دهند. اساساً اگر خالکوبی شما شروع به مبهم کردن جزئیات کند، می تواند در مقابل شما نکته بد حساب شود.

با این اوصاف، همیشه باید قوانین و مقررات مسابقه بیکینی خاص / فدراسیونی را که وارد آن می شوید بررسی کنید.

آیا باید خالکوبی خود را برای مسابقات بیکینی بپوشانم؟

اگر احساس می کنید که خالکوبی شما ممکن است حواس ها را پرت کند یا ممکن است شما را در مقابل برخی از اهداف مسابقه مورد توجه قرار دهد، بهتر است آن را برای رقابت خود بپوشانید. با این حال، در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر بسپارید:

برنزه کردن باعث می شود تاتو کمتر به چشم بیاید

رنگ برنزه ای که برای مسابقه روی بدن خود می مالید، به میزان قابل توجهی از نمایش خالکوبی های شما می کاهد. برنزه شدن آنها را به طور کامل پوشش نمی دهد، اما آنها را کم رنگ می کند، بنابراین آنها بسیار کمتر قابل توجه (یا حواس پرتی) هستند.

محصولات برنزه کننده سنگین به پوشاندن بیشتر خالکوبی های شما کمک می کنند. زیاده روی نکنید، اما اگر برنزه شما کمی تیره تر باشد، خالکوبی های شما کمتر دیده می شود. برنزه کردن شدید به پنهان کردن هرگونه لک دیگر روی پوست کمک می کند. پروتان را بررسی کنید.

محصولات پوشاننده تتو و خالکوبی خوبند، اما نه همیشه

ممکن است سعی کنید خالکوبی را با پوشش / آرایش بپوشانید، اما زمانی که از برنزه کننده رقابتی استفاده می کنید ممکن است عالی به نظر نرسد. در واقع اگر به خوبی انجام نشود، می‌تواند لکه‌دار به نظر برسد یا مانند یک لکه بزرگ روی بدن شما باشد. این می تواند بدتر از پوشاندن خالکوبی به نظر برسد.

به گفته یکی از داوران بین المللی ، هنگامی که یک خالکوبی را می پوشانید و سپس برنزه می کنید، تغییر رنگ حواس ها را پرت می کند و می تواند عمق ماهیچه ها و ظاهر کلی شما را از بین ببرد. با این حال، اگر می‌خواهید سعی کنید آن را برای کامپ‌تر خود بپوشانید، پیشنهاد می‌کنم یک اجرای آزمایشی با اعمال پوشش و سپس برنزه کردن داشته باشید. ببین چطور پیش میره امیدواریم با این کار از اشتباه در روزی که نمی توانید رنگ برنزه را پاک کنید و دوباره شروع کنید، جلوگیری می کند.

برخی از محصولاتی که می توانید امتحان کنید عبارتند از: CoverMark Cosmetics، ColorTration، Jan Tana Makeup and Tattoo Cover، Derma Blend.

ترجیحات شخصی قضاوت می کند

دختران گاهی اوقات می پرسند “اگر برخی از داوران خالکوبی را دوست نداشته باشند چه می شود؟” شما شاید مخالف ترجیحات شخصی داوران باشید، اما به یاد داشته باشید که وظیفه آنها اجرای قوانین است، و اگر قوانین بیان می کنند که خالکوبی ها خوب هستند، پس اکثر داوران آن ها را می بینند.

مطمئناً اگر بدن دو دختر خیلی به هم نزدیک باشند، داور ممکن است یکی یا دیگری را بر اساس ترجیحات شخصی انتخاب کند، اما آیا این تفاوتی در نتایج کلی خواهد داشت؟ دخترانی که خالکوبی دارند به طور مرتب از رتبه اول تا آخر قرار می گیرند. بنابراین فکر نمی‌کنم داوران در نادیده گرفتن خالکوبی‌ها مشکل زیادی داشته باشند. در حالی که برخی از داوران ممکن است آنها را دوست نداشته باشند، معمولا جوهر کافی روی صحنه وجود دارد که تأثیر منفی آن بسیار جزئی است.

افزایش پذیرش خالکوبی

در سالهای اخیر خالکوبی‌ها بیشتر پذیرفته شده‌اند، اساساً به این دلیل که در مقایسه با سال‌های پیش، اکنون تعداد زیادی خالکوبی دارند. این روزها حتی رقبای حرفه ای بیکینی با خالکوبی هستند. با این حال، چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا خالکوبی زیا دارید یا خیر. گرفتن عکس به عنوان یک مدل قطعا با خالکوبی سخت تر است.

نکته پایانی

تصمیم گیری برای پوشاندن خالکوبی همیشه آسان نیست و تا حد زیادی یک ترجیح شخصی است. امیدوارم اطلاعات بالا به شما در انتخابتان کمک کند، اما اگر هنوز 100% مطمئن نیستید، توصیه می‌کنم با افراد بیشتری صحبت کنید، مانند داور یا مربی خود، یا سایر قهرمانانی که با خالکوبی رقابت کرده‌اند.

سوالات متداول

بنابراین، آیا بدنسازان می توانند خالکوبی کنند؟

بله و خیر. در حالی که هیچ چیز قانونی به طور خاص آن را محدود نمی کند، بدنسازان این خطر را دارند که داور جزئیات مهم بدن او را از دست بدهد. علاوه بر این، برخی از این داوران ممکن است نسبت به خالکوبی ها تعصب داشته باشند، و برخی از کتاب های راهنما، داوران را تشویق می کنند تا زمانی که نیاز به بررسی بیشتر بین شرکت کنندگان دارند، خالکوبی را یک چیز بد بدانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شش =

دکمه بازگشت به بالا