09013198364
فیلم پرورش اندامگزارش بدنسازی

اندرو جکد – مشخصات کامل: قد، تمرینات و رژیم غذایی

0901319864

سال 2022 از بسیاری جهات نشانگر تغییرات زیادی در بخش آزاد مردان لیگ حرفه ای IFBB بود. به نظر می رسید کهنه سربازان این بخش در حال از دست دادن جایگاه خود به مدعیان جوان تر و تشنه تر هستند و نتایج مسابقات مستر المپیا 2022 گواه این ادعا بود. یکی از چهره های تازه وارد که نشان خود را در معتبرترین مسابقات بدنسازی بر جای گذاشت، اندرو اوبیکه آکا، ملقب به اندرو جکد، از نیجریه است. بدنسازی که با قد 185 سانتی متر در مدت زمان بسیار کوتاهی محبوبیت زیادی به دست آورده بود. در ادامه بیوگرافی کامل، رژیم تمرینی و رژیم غذایی اندرو جکد و همچنین آمار او را با هم مرور خواهیم کرد.

زندگی اندرو جکد

اگرچه اندرو جکد در مدت زمان بسیار کوتاهی به یک نام محبوب در دنیای بدنسازی تبدیل شده است، اما اطلاعات زیادی از زندگی شخصی او در دست نیست. اندرو جکد در سال 1985 با نام چیندو اندرو اوبیکه در نیجریه به دنیا آمد، یک افسر نظامی سابق، کیک بوکسور، ورزشکار کراس فیت و مهندس برق است. او به دلایل شخصی به دبی نقل مکان کرد و در آنجا به زندگی و آموزش ادامه می دهد.

این انتقال به نفع ورزشکار 37 ساله از منظر ساخت موقعیت شغلی بود زیرا او کارت IFBB Pro را به دست آورد و اکنون به یک مدعی جدی در بخش آزاد مردان تبدیل شده است.

Full Name: Chinedu Andrew Obiekea
WeightHeightAge
266 lbs (120 kg)6’2” (187.75 cm)38 years
Date of BirthEraNationality
19852020Nigerian

فعالیت حرفه ای اندرو جکد

اندرو جکد زمانی که در اولین مسابقه بدنسازی و پرورش اندام EBBF عجمان برنده شد. این رویداد در آوریل 2021 در امارات برگزار شد و حدود 200 بدنساز در این مسابقات شرکت کردند. همچنین اولین حضور اندرو در بدنسازی بود. این برد کارت IFBB Elite Pro را برای او به ارمغان آورد.

بدنساز نیجریه ای تنها یک هفته بعد برنده یک مسابقه دیگر لیگ حرفه ای IFBB Elite شد. او سپس به لیگ حرفه ای IFBB چشم دوخت و در آرنولد کلاسیک آماتور 2022 شرکت کرد. یک برد مقتدر در بخش فیگور، کارت IFBB Pro را برای او به ارمغان آورد.

این زمانی بود که اندام چشمگیر اندرو در جامعه جهانی بدنسازی مورد بحث قرار گرفت. پیشکسوتان این ورزش مانند جی کاتلر، سمیر بانوت، کریس کورمیر و میلوس سارسف آینده درخشانی را برای این ورزشکار پیش بینی کردند و او در مدت زمان کوتاهی تبدیل به یک اسم داغ شد.

اندرو جکد به عنوان یکی از محبوب ترین ها در صحنه تگزاس پرو 2022 قدم گذاشت. همانطور که بسیاری انتظار داشتند، او در این مسابقات پیروز شد و اولین مدرک خود را در مستر المپیا به دست آورد. اندرو جکد وقت خود را برای جشن گرفتن تلف نکرد و بلافاصله به تمرینات بازگشت زیرا بزرگترین چالش دوران رقابتی او در دسامبر 2022 در انتظار او بود.

اجرای Maiden Olympia

هیاهو درباره اندرو جکد در این برهه از زمان به اوج خود رسیده بود و جامعه بدنسازی مشتاق بودند ببینند که او در برابر تیم برتر لیگ حرفه ای IFBB در مستر المپیا 2022 چگونه عمل خواهد کرد. بدنسازان کهنه کار مانند جی کاتلر پیش بینی کردند که او شانس واقعی برای قرار گرفتن در بین سه تیم برتر مسابقات را دارد. بی‌سابقه بود که کسی با تجربه‌ی رقابتی کم و انتظارات زیادی داشت. با این حال، اندرو جکد بار انتظارات را به خوبی به دوش کشید و در 15 دسامبر با فرم عالی ظاهر شد. او در بخش آزاد مردان هشتم شد و افرادی مانند ویلیام بوناک و همچنین میکال کریزو و بلسینگ آوودیبو را پشت سر گذاشت.

رتبه هشتم ممکن است در نگاه اول چندان چشمگیر به نظر نرسد. با این حال، مهم است که به شرایط خارق‌العاده‌ای نگاه کنیم که تحت آن اندرو جکد اولین مسابقه خود را در مستر المپیا انجام داد. ترکیب مستر المپیا در سال 2022 یکی از سخت ترین ترکیب های اخیر بود. از کهنه‌ ورزشکاران باتجربه‌ای مانند ممدو «بیگ رامی» السبیای، براندون کری گرفته تا رقبای جوان‌تر هادی چوپان، نیک واکر و درک لانسفورد، برخی از زبده‌ترین بدنسازان با اهداف مشابهی صحنه را زیبا کردند. با این حال، اندرو جکد توانست در ده نفر برتر به پایان برسد و این چیزهای زیادی در مورد توانایی رقابتی او می گوید.

افتخارات اندرو جکد

  • 2021 EBBF Ajman Bodybuilding and Physique Contest – 1st (Earned the IFBB Elite Pro Card)
  • IFBB Elite Pro League Show  – 1st
  • 2022 Arnold Classic Amateur – 1st (Earned the IFBB Pro Card)
  • 2022 Texas Pro – 1st (2022 Olympia Qualifier)
  • 2022 Arnold Classic UK – 1st
  • 2022 Mr. Olympia – 8th
  • 2023 Arnold Classic – 3rd

تمرینات اندرو جکد

اندرو جکد یک روال تمرینی سخت را دنبال می کند که اکثر ما فقط می توانیم به آن فکر کنیم و نتایج در حضور مقتدر او در صحنه قابل مشاهده است. بدنساز نیجریه ای با قد 185 سانتی متری، قد غیرعادی برای این بخش دارد. با این حال، او قد بلند خود را با تناسبات، تقارن و تعریف عضلانی عالی مسلح کرده است. پشت کشیده و تیپر کامل چشمگیرترین ویژگی های بدن او است. جی کاتلر هنگام صحبت در مورد بازگشت اندرو گفت:

“به پهنای لت نگاه کن… مثل رامی است، او آن پهنای دیوانه را در لات ها دارد.”

با این حال، اگر بخشی از بدن او وجود داشته باشد که زیاد در مورد آن صحبت نمی شود، آن ساق پاهای بزرگ او است. اندرو دارای عضله های بزرگ ژنتیکی نیست. در مقطعی از تمرین، او تقریباً سه ماه هر روز پاهایش را تمرین داد و آنها را به یکی از بهترین ها در بخش تبدیل کرد.

اندرو جکد از یک رژیم تمرینی پیروی می کند که بر جداسازی هر یک از گروه های عضلانی برای رشد کامل همه جانبه تمرکز دارد. در طول یک سال گذشته، او ویدیوهای تمرینی زیادی را منتشر کرده است که نگاهی اجمالی به رژیم تمرینی اش دارد. اندرو جکد در حالی که برای مسابقات مستر المپیا 2022 آماده می شد، با کهنه سربازان بدنسازی مانند فلکس لوئیس قهرمان 7 بار المپیا 212 و رولی وینکلر همکاری کرد تا محدودیت ها را پشت سر بگذارد و برای معتبرترین رقابت بدنسازی آماده شود.

تمرینات شانه و عضله دوسر اندرو جکد

اندرو با لری ویلز، پاورلیفتر، بدنساز و مچ انداز حرفه ای برای تمرینات شانه و عضله دوسر در دبی همکاری و تمرین کرد. این دو نفر دستگاه‌ها و همچنین حرکات وزنه را برای کار روی این گروه‌های عضلانی استفاده کردند. در اینجا خلاصه ای از تمرینات انجام شده در طول جلسه تمرین است.

تمرینات شامل:

  • کابل Y Lateral Raise
  • افزایش های جانبی شیب دمبل
  • افزایش شیب دمبل جلو
  • Superset – فشار بالای سر روی ردیف های عمودی دستگاه و کابل روی صفحه
  • بالا بردن جانبی دمبل
  • فرهای کابل
  • حلقه چکش کابل با اتصال طناب

تمرینات قفسه سینه و عضله سه سر اندرو جکد

اندرو جکد در طول حضور آماتور در آرنولد کلاسیک 2022 ، اندام عضلانی و دیوانه کننده ای را به نمایش گذاشت. اگرچه اندرو برای کسب کارت IFBB Pro به راحتی در این نمایش برنده شد، اما اولین نمایش حرفه ای اش، تگزاس پرو 2022 را خوب تلقی نکرد و در فیزیک بدنی خود پیشرفت هایی ایجاد کرد. در مسیر نمایش، او تمرین قفسه سینه و عضلات سه سر را در کانال یوتیوب خود به اشتراک گذاشته است. اندرو برای پرورش کامل قفسه سینه خود، پرس های مختلف را در تمرین قفسه سینه خود قرار داد. حرکات اکستنشن منظم و بالای سر عضله سه سر باعث شد که تمام سرهای سه سر بازو محرک شوند و برای اولین کار بدنسازی حرفه ای او بهبود قابل توجهی داشته باشند.

تمرین شامل:

  • پرس نیمکت دمبل شیب دار
  • پرس سینه استحکامی چکشی
  • ماشین پرواز پک نشسته
  • پرس دمبل داخل سینه/پرس هگز
  • کابل فشاری عضله سه سر بازو
  • اکستنشن بالای سر کابل سه سر بازو
  • EZ نوار سنگ شکن

تمرینات پشت اندرو جکد

چند هفته قبل از اینکه اندرو جکد در مسابقات مستر المپیا 2022 شرکت کند، زیر نظر فلکس لوئیس برای تمرینات پشت سر تمرین کرد. فلکس لوئیس این تمرین را به گونه ای برنامه ریزی کرد که به اندرو کمک کرد تا جزئیات ریز ماهیچه های کمر را بیرون بیاورد.

تمرین شامل:

  • کشش
  • ساپورت سینه ردیف های پایین
  • Superset – ماشین ردیف‌های شیب‌دار و بازوی مستقیم خم شده روی کابل
  • Kneeling Close Grip Lat Pulldown
  • ردیف های نشسته

تمرینات پاهای اندرو جکد

اندرو جکد همچنین از رولی وینکلر کهنه کار بخش آزاد مردان برای آماده شدن برای مستر المپیا 2022 راهنمایی گرفت. این یک رویا برای اندرو بود که به واقعیت تبدیل شد زیرا او گفت:

“این یک رویا است که به حقیقت پیوسته است، این یک لذت است، این یک افتخار است… یک امتیاز است که توسط رولی وینکلر آموزش ببینم، این یک افتخار مادام العمر است!”

این دو نفر تمرینات پاها را همراه با یک تمرین سنگین با حجم بالا شروع کردند تا حجم عظیمی را به پاها اضافه کنند. رولی وینکلار معتقد است که نوع حرکت و اجرای عالی آن کلید عضله‌سازی است و همین اصل را در این تمرین برای کمک به بهتر شدن اندرو جکد اعمال کرد.

تمرین شامل:

  • اکستنشن پا
  • اسکات ماشینی
  • پرس پا
  • سوپر ست غول پیکر – پرس جزئی پا، اسکات با جام بلند پاشنه و پیاده روی لانژ
  • اکستنشن پا

رژیم غذایی و تغذیه اندرو جکد

اندرو جکد، درست مانند زندگی شخصی‌اش، حداقل تا به حال در مورد رژیم غذایی و تغذیه‌اش صحبت چندانی نکرده است. با این حال، او در طول حضور 8 بار در پادکست آقای المپیا رونی کلمن در کانال یوتیوب خود، نیم نگاهی به رژیم غذایی خود داشت.

اندرو جکد توضیح داد که آلرژی های خاصی دارد که او را از خوردن مقدار زیادی غذا باز می دارد.

«معده من خیلی کوچک و حساس است و سطح بالایی از حساسیت به خصوص به غذا دارم. من به سختی می توانم شش وعده غذایی کامل بخورم. اندرو جکد فاش کرد که من فقط چهار وعده و یک شیک می‌خورم.

سپس اندرو جکد وعده های غذایی خود را به اشتراک گذاشت. روز او با یک وعده جو و تخم مرغ شروع می شود. بقیه روز ترکیبی ساده از مرغ، برنج و کلم بروکلی است. اندرو یک مرغ کامل می خرد و آن را به قطعات 200 گرمی برای 5 وعده غذایی تقسیم می کند. سپس آن را با 100 گرم برنج یا کلم بروکلی می خورد. جدای از این، بدنساز نیجریه ای برای تامین نیاز روزانه خود به پروتئین، شیک پروتئین مصرف می کند.

به طور کلی، یک روز کامل غذا خوردن برای اندرو جکد به این صورت است:

  • وعده غذایی 1 – جو (50 تا 70 گرم) و 10 تخم مرغ (6 سفیده تخم مرغ و 4 تخم مرغ کامل)
  • وعده های غذایی 2، 3، 4، 5 و 6 – مرغ (200 گرم)، برنج و/یا کلم بروکلی (مجموع 100 گرم)
  • مکمل ها – شیک پروتئین

زندگی شخصی اندرو جکد

اندرو جکد جدا از ورزش بدنسازی خود، هرگز در مورد زندگی شخصی خود در ملاء عام صحبت نکرده است و اطلاعات بسیار کمی در مورد جزئیات شخصی او در دسترس است. با این حال، او دنیای بدنسازی را در مدت زمان بسیار کوتاهی طوفانی کرده و خود را به عنوان یک مدعی جدی در بخش اوپن مردان لیگ برتر IFBB معرفی کرده است.

اندرو جکد در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023

اندرو جکد اکنون در آخرین مسابقات خود در آرنولد کلاسیک 2023 که از 2 تا 5 مارس در کلمبوس، اوهایو برگزار شد، به مقام سوم رسید. او در مقابل بدنسازان نخبه ای مانند نیک واکر، ممدوح «بیگ رامی» السبای و شان کلاریدا قرار گرفت. اندرو جکد بعد از سمسون دائودا و نیک واکر و بالاتر از ممدوح “بیگ رامی” در جایگاه سوم قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − ده =

دکمه بازگشت به بالا