09013198364
اخبار مچ اندازیفیلم مچ اندازیفیلم مچ اندازیفیلم مسابقاتگزارش ها

نتایج مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان ۲۰۲۳

0901319864

چهل و چهارمین مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که به میزبانی قزاقستان برگزار می شود.

روز پنجم مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان

بعدر از مسابقات پارا مچ اندازی و در روز پنجم مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که در قزاقستان در حال پیگیری است، مسابقات در بخش بزرگسالان دست چپ پیگیری شد. 
در بخش آقايان امير سهرابى و در بخش بانوان شميم يعقوبيان به دو برد دست يافتند و بهترين عملكرد را در ميان ملى پوشان كسب كردند. 

همچنین مرضیه مهدی زاده توانست به عنوان پنجمی جهان دست پیدا کند و سهرابی که فقط مقابل قهرمان و نایب قهرمان جهان شکست خورده بود، در رده هشتم جهان قرار گرفت. 

نتایج ملی پوشان ایران که در دو بخش آقایان و بانوان به مصاف رقبای خود رفتند، به شرح زیر است:

* امیر سهرابی بعد از پیروزی برابر نمايندگانى از لیتوانی و قزاقستان مقابل مچ اندازانی از کرواسی و گرجستان شکست خورد و در رده هشتم ایستاد.

*معصوم خليل زاده با شكست مقابل رقبايي از گرجستان و روماني به كار خود پايان داد. 

* آرتين يارى نژاد كه رقيب ژاپنى خود را مقتدرانه از پيش رو برداشت، مقابل ورزشكاران برزيل و بلغارستان شكست را پذيرفت. 

* ميثم گلى بعد از برترى مقابل حريفى از نروژ، برابر رقبايى از قزاقستان و آذربايجان متحمل شكست شد. 

* محسن گلاف در مسابقات چپ دست مقابل حريفانى از استراليا و ژاپن شكست خورد. 

* رويا مهبودى كه مچ انداز كشور تاجيكستان را شكست داده بود، مقابل رقبايى از سوئد و واف(فدراسيون جهانى) شكست را پذيرا شد. 

* طيبه فريدزادگان برابر حريفان خود از كشورهاى مجارستان و اوكراين مغلوب شد. 

* شكوفه شجاعى بعد از مغلوب كردن حريف هندى، مقابل شميم يعقوبى از ايران قرار گرفت و نتيجه را واگذار كرد. 

* شميم يعقوبيان با دو برد و دو باخت به كار خود پايان داد. او به جز شجاعى از ايران، توانست رقيب رومانيايى را از پيش رو بردارد، اما در ادامه به دو نماينده از كشور ميزبان باخت. 

* مرضيه مهدى زاده بعد از کسب پیروزی‌‌ و افزایش شانس خود برای‌ رسیدن به سکو نتيجه را به رقبايى از گرجستان و اوكراين واگذار كرد و‌در نهایت‌ پنجم‌ شد.

*نثار هوشمند با شكست برابر حريفانى از تركيه و مجارستان به كار خود پايان داد.

گفتنى است؛ ملى پوشان كشورمان روز شنبه ١١ شهريور در آخرين روز مسابقات در بخش بزرگسالان دست راست به مصاف حريفان خود مى روند.

روز سوم مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان

روز سوم مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان در قزاقستان در رده پیشکسوتان پیگیری شد که نمایندگان کشورمان توانستند در بخش بانوان خوش بدرخشند. 

بهروز عباسی در دست راست مقابل نمایندگان قرقیزستان و قزاقستان به برتری دست یافت، اما با شکست مقابل حریف فرانسوی به مقام چهارم جهان دست یافت.

رویا مهبودی و مرضیه مهدی زاده موفق به کسب یک مدال نقره و دو برنز شدند.

مرضیه مهدی زاده در وزن 60- کیلوگرم مقابل نماینده ای با پرچم فدراسیون جهانی شکست خورد. اما در ادامه توانست رقبایی از کشورهای هند و آلمان را شکست دهد. او مدال برنز رقابت های دست چپ را به ارمغان آورد.

رویا مهبودی در وزن 90- کیلوگرم و در دو بخش دست راست و دست چپ به مصاف رقبای خود رفت. او در بخش دست راست مقابل نماینده عربستان شکست خورد، اما با پیروزی برابر ورزشکار قزاقستانی در نهایت به مدال برنز رسید. او همچنین با شکست رقبایش به فینال دست چپ رسید و در نهایت با شکست مقابل نماینده میزبان یک نقره دیگر هم به دست آورد.

مسیح رنجبر در بخش پیشکسوتان بعد از پیروزی مقابل ورزشکار هندی، برابر ورزشکاران ترکیه و قزاقستان شکست خورد و در نهایت به مقام پنجم رسید. 

گفتنی است؛ بدین ترتیب پرونده ایران در روز سوم با یک نقره و دو برنز بسته شد. پیش از این نیز در رده های نوجوانان، جوانان و امید، ورزشکاران کشورمان به یک مدال برنز توسط کارینا کرمی، یک مدال برنز توسط حسین جعفری و یک مدال نقره توسط آرتین یاری نژاد دست یافته بودند. 

نتایج روز دوم مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان

دومين روز رقابت هاى مچ اندازى قهرمانى جهان به ميزبانى قزاقستان، مسابقات در دست راست و رده هاى سنى نوجوانان، جوانان و اميد برگزار شد. در نهايت حسين جعفرى نماينده كشورمان موفق به كسب مدال برنز در رده سنى اميد شد.

حسين جعفرى كه با كسب مدال برنز در دومين روز مسابقات قهرمانى جهان دست به كار بزرگى زد پس از باخت مقابل حريفانى از گرجستان و ليتوانى توانست با برد مقابل حريفانى از تركيه و ليتوانى به مقام سوم و مدال برنز اين رقابت ها در رده سنی امید برسد.

عرفان كر بار ديگر از رسيدن به مدال بازماند. او در مسابقه اول در مقابل حريف خود كه با پرچم فدراسیون جهانی مچ اندازی (واف) شركت مى كرد پيروز شد اما پس از اين در مقابل حريفانى از گرجستان و تركيه شكست خورد و به مقام پنجمى اين رقابت ها رسيد.

ابوالفضل پركم به رتبه چهارم بسنده كرد. او كه پس از سه برد مقابل حريفانى از كانادا و گرجستان (دوبار) به مصاف رقيبى از تركيه رفته بود در مقابل او شكست خورد تا به مقام چهارمى برسد.

مهديه كلانترى كه با قرعه استراحت رو به رو شد پس از باخت مقابل حريفانى از ازبكستان و مجارستان به مقام چهارم دست پيدا كرد.

محمدمهدى شادمهر ديگر نماينده ما بود كه با بدشانسى در اين مسابقات نتوانست به سكو برسد. او با ثبت دو برد مقابل حريفانى از قرقيزستان و ارمنستان و باخت مقابل ازبكستان و گرجستان يه يك قدمى كسب مدال رسيد اما در نهايت به چهارمى بسنده كرد.

جميل كر در دومين روز مسابقات پس برد مقابل حريفى از قزاقستان چهار شكست مقابل تركيه، قزاقستان و ارمنستان را به ثبت رساند تا در نهايت به جايگاه هفتم برسد.

یک برنز و یک نقره برای ایران در روز اول مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان ۲۰۲۳

در اولین روز از چهل و چهارمین رقابت های مچ اندازی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که به میزبانی قزاقستان برگزار می شود، تیم ملی ایران توسط کارینا کرمی به مدال برنز و توسط آرتین یاری نژاد به مدال نقره دست یافت.

مسابقات امروز در رده سنی نوجوانان، جوانان و امیدها و در بخش دست چپ برگزار شد و نمایندگان کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند.

مهدیه کلانتری در رده سنی امید به مقام چهارمی دست یافت و در یک قدمی سکو متوقف شد. او ورزشکاری از کشور هند را شکست داد و مقابل رقبای ترکیه ای و قزاقستانی شکست خورد.

کارینا کرمی در روز نخست مسابقات مچ اندازی قهرمانی، یک مدال تاریخی را برای مچ اندازی بانوان ایران کسب کرد.


کارینا کرمی در رده سنی نوجوانان موفق شد با شکست رقبای خود به مدال برنز مچ اندازی قهرمانی جهان دست پیدا کند. این اولین مدال تاریخ مچ اندازی بانوان ایران در جهان به حساب می آید. کرمی امروز دو ورزشکار از کشور قزاقستان را شکست داد و بعد از شکست برابر حریف ترکیه ای، برای کسب مدال برنز یک مچ انداز از کشور ترکیه را مغلوب کرد.

کارینا کرمی



عرفان کر در رده سنی امید به مقام پنجمی جهان رسید و از رسیدن به مدال بازماند. او برابر رقبایی از قزاقستان شکست خورد و برابر حریف ازبکستانی به برتری دست یافت.



آرتین یاری نژاد در رده سنی جوانان با شکست رقبای خود به فینال رسید و عصر امروز برای کسب مدال طلا به میدان رفت. یاری نژاد در مرحله مقدماتی سه برد برابر نمایندگان کانادا و قزاقستان کسب کرد و راهی فینال شد. او در فینال برابر حریف خود از کشور میزبان شکست خورد.



* جمیل کر نیز با دو شکست برابر رقبایی از گرجستان و لیتوانی از دور رقابت ها کنار رفت.

گفتنی است؛ مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان از یکشنبه آغاز شده و دوشنبه مسابقات دست راست رده های سنی برگزار می شود. همچنین مسابقات رده های پیشکسوتان و بزرگسالان از روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =

دکمه بازگشت به بالا